Yahoo Inc. a dat publicitatii rezultatele sale financiare aferente trimestrului II din 2006, profitul net al companiei fiind mai mic cu 78% in ciuda cresterii vanzarilor. Scaderea drastica a profitului nu este datorata unei crize financiare ci rezultatelor financiare exceptionale iregistrate in urma cu un an, cand Yahoo a vandut ultimul pachet de actiuni detinut in cadrul Google si cand actiunile oferite angajatilor au fost incluse in profitul anual (legislatia in SUA s-a schimbat intre timp, actiunile oferite angajatilor nemaifiind incluse in profit).

Yahoo a inregistrat 164 milioane de dolari profit net in trimestrul al doilea, sau 11 centi pe actiune, comparativ cu 755 milioane de dolari in urma cu un an, sau 51 centi pe actiune, potrivit datelor citate de MarketWatch. Aceste rezultate sunt putin mai slabe decat cele estimate de analisti, care se asteptau ca Yahoo sa raporteze un profit de 12 centi pe actiune.

In schimb compania americana a raportat o crestere a vanzarilor de 26 de procente, datorita cresterii veniturilor obtinute din publicitatea online. Astfel, Yahoo a inregistrat vanzari de 1,58 miliarde de dolari comparativ cu 1,25 miliarde de dolari in perioada similara din 2005.

Yahoo isi obtine 88% din veniturile sale din publicitatea plasata in mod direct pe site-uri si din publicitatea plasata langa rezultatele cautarilor realizate prin motorul sau de cautare. Traficul Yahoo a crescut in al doilea trimestru din 2006 cu noua procente, atingand 106 milioane de vizitatori pe luna in SUA potrivit celui mai recent studiu Nielsen/NetRatings.

Citeste si:

Cu toate acestea, Yahoo trebuiesa faca fata competitie dure cu liderul segmentului, Google, care obtine venituri mult mai mari din plasarea publicitatii contextuale pe Internet. In primele trei luni ale lui 2006, Google a raportat un profit de 592,3 milioane de dolari, veniturile companiei ridicandu-se la 2,25 miliarde de dolari, adica o crestere de 72 procenta fata de perioada similara a anului trecut. Liderul pietei nu si-a facut inca publice rezultatele financiare din cel de al II-lea trimestru.

Pentru a contracara avantul Google, Yahoo a developat un noua platforma tehnologica pentru motorul sau de cautare, platforma ce era programata initial spre lansare pentru trimestru trei al acestui an. Terry Semel, CEO Yahoo a declarat insa cu ocazia prezentarii raportului financiar pe trimestrul doi ca lansarea noii platforme va fi amanata pentru ultimul trimestru din 2006 datorita imbunatatirilor constante care i se aduc.

Estimarile companiei pentru perioda urmatoare au fost modificate usor, compania asteptandu-se la incasari anuale cuprinse intre 4,6 si 4,85 miliarde de dolari , analistii estimand la inceputul anului vanzari totale de 4,78 miliarde de dolari. De asemenea, tinta de vanzari pentru trimestrul trei a fost stabilita la 1,1-1,2 miliarde de dolari, Yahoo asteptandu-se la un profit operational cuprins intre 445 milioane de dolari si 505 milioane de dolari.