Unul dintre cele mai importante cotidiane americane, The New York Times, isi face planuri de scadere a costurilor de productie. Astfel, se va modifica formatul ziarului, micsorandu-se marimea paginilor si, implicit, reducandu-se spatiul dedicat stirilor.

Editorul coordonator al NYT, Bill Keller, declara intr-un material publicat de propriul ziar: "Putem face fata destul de bine la o reducere de 5-6% a spatiului dedicat stirilor. Mai putin spatiu inseamna ca vom edita mai strict materialele si vom avea mai multe stiri pe scurt". Compania New York Times planuieste si restructurari de personal, estimand ca aproximativ 1.050 de locuri de munca vor fi eliminate. Aceste transformari ar ajuta corporatia sa economiseasca in jur de 42 de milioane de dolari.

Mai multe publicatii importante, precum USA Today si Washington Post in Statele Unite sau Liberation in Franta, se confrunta cu astfel de probleme. La inceput de secol XXI, aparitia unui ziar devine din ce in ce mai scumpa, din cauza taxelor mari impuse de tipografii, precum si a scaderii cererii de presa tiparita in favoarea publicatiilor de pe Internet.