Extinderea regionala a Petrom trebuie sa fie pregatita riguros in sensul alinierii la standardele de business care guverneaza pietele internationale, la normele de calitate si mediu ale UE, a declarat, directorul general al Petrom, Mariana Gheorghe.

"Extinderea pe piata internationala este o componenta importanta a strategiei Petrom, iar apropiata integrare in Uniune va permite companiei sa valorifice din plin beneficiile evolutiei pe pietele internationale. Fireste, pentru a ne situa la acelasi nivel al performantelor ca si companiile similare de pe pietele internationale, trebuie sa luam o serie de masuri care sa genereze o crestere a eficientei in conditiile reducerii costurilor", a declarat, citata de NwsIn, noul director general executiv (CEO) al celei mai mari companii petroliere din Romania.

Planurile noului director pentru urmatorii ani vizeaza modernizarea, eficientizarea si identificarea oportunitatilor de crestere organica in paralel cu dezvoltarea internationala a Petrom urmand ca ulterior, politica de dezvoltare economica internationala sa devina mult mai dinamica si mai sustinuta pentru a confirma pozitia de lider in Europa de Sud-Est. Mariana Gheorghe a mai adaugat ca Petrom este interesata de achizitii in regiune si ca va evalua in detaliu orice oportunitate pe care o ofera piata, dar ca va face achizitii numai in conformitate cu strategia de extindere a Grupului OMV.

Posibilitati de exploatare in regiunea Marii Caspice

Citeste si:

In ceea ce priveste segmentul de upstream, reprezentantul Petrom a aratat ca activitatile companiei se inscriu intr-un amplu program de diversificare a explorarii si urmaresc imbunatatirea ratei de inlocuire a rezervelor. Petrom se concentreaza asupra activitatilor pe care le deruleaza in Kazakhstan, dar, totodata va cauta noi oportunitati de dezvoltare in Regiunea Marii Caspice si Marii Negre, a adaugat aceasta.

"Reducerea personalului nu reprezinta un obiectiv in sine pentru Petrom. Obiectivul principal al Petrom este atingerea unui nivel de eficienta ca sa-i permita sa opereze si sa se dezvolte intr-o piata din ce in ce mai competitiva. Personal, vad un Petrom de succes iar transformarea nu inseamna un numar mai mic de angajati sau tehnologii de ultima ora, ci abordarea afacerii intr-o maniera moderna si raportare la evolutiile pietei internationale si fortele ei competitive", a mai spus noul CEO al companiei.

Mariana Gheorghe, prima femeie manager general al Petrom, si-a preluat postul la 15 iunie 2006, de la fostul director general Gheorghe Constantinescu, numit consilier al presedintelui OMV, Wolfgang Ruttenstorfer. Strategia de dezvoltare a Petrom pana in 2010 vizeaza in principal stabilizarea productiei de titei si gaze la un volum de 210.000 bep/zi, cresterea ratei de utilizare a rafinariilor la 95%, precum si construirea a 250 de benzinarii PetromV. Pentru atingerea acestor tinte, compania a programat in perioada 2005-2010 un volum total al investitiilor de circa trei miliarde de euro.

Profitul net al Petrom a crescut in primul trimestru al anului in curs cu 211% fata de intervalul similar din 2005 ajungand la 881 milioane de lei (circa 247 milioane de euro), pe fondul unei cifre de afaceri in crestere cu 54%, la 3,126 miliarde de lei (circa 877 milioane de euro). Compania a anuntat ca majorarea profitului a fost determinata, in principal, de cresterea preturilor petrolului pe pietele internationale.