Premierul a apreciat ca lucrarile trebuie coordonate in colaborare cu partea ungara, astfel incat, romanii, in momentul in care circula pe autostrada Transilvania, sa poata trece in Ungaria tot pe autostrada.

"In loc sa atacam diferite tronsoane pe intreaga lungime a autostrazii Brasov -Oradea, ar fi mult mai oportuna si mai eficace solutia terminarii anumitor tronsoane, la un anumit moment de timp. Mi se pare ca ar fi mult mai util ca tot tronsonul III, Oradea-Cluj, sa fie terminat, astfel incat sa poata aduna fluxul din nord - dinspre Baia Mare, Satu Mare si cel din sud - Arad, Deva, Alba-Iulia, care sa conduca spre zona de vest si invers", a declarat, citat de Rompres, premierul Tariceanu.

Seful Guvernului a sosit in judetul Bihor pentru a inspecta stadiul in care se afla lucrarile de executie la autostrada Transilvania, fiind insotit de ministrul transporturilor, constructiilor si turismului, Radu Berceanu, si de ambasadorul SUA in Romania, Nicholas Taubman. in perioada imediat urmatoare, dupa discutiile avute si cu ministrul transporturilor, vor fi urgentate lucrarile de proiectare pentru intreg tronsonul III, mai ales ca aici exista zone de relief dificile, acesta urmand sa fie finalizat in termen.

In contextul integrarii europene si al relatiilor dintre Oradea si Debretin (Ungaria), premierul a subliniat ca se are in vedere modernizarea soselelor Arad-Oradea si Oradea-Deva, in asa fel incat sa se poata face legatura intre autostrada Transilvania si Coridorul IV. Pentru legatura cu Ungaria, premierul a anuntat ca exista un acord cu vecinii unguri privind construirea unei sosele rapide intre Satu Mare si Nyiregyhaza, proiect aflat in stadiu de elaborare. La proxima sedinta de guvern comuna romano-maghiara se va discuta despre modul de conectare a celor doua autostrazi - autostrada Transilvania cu cea care vine pana la Debretin.

Citeste si:

22% din autostrada este platita

Premierul a precizat ca fondurile necesare constructiei sunt asigurate, in prezent fiind efectuate plati catre compania Bechtel, reprezentand 22% din valoarea lucrarii, in timp ce volumul lucrarilor executate se ridica la doar 2%.

"Am facut plati in avans, astfel incat sa se poata lucra intr-un ritm cat mai sustinut, iar compania Bechtel, cu o mare capacitate manageriala, va incepe curand lucrul intens si in Bihor," a mai declarat premierul. Avand ca termen final anul 2013, "un termen foarte larg", premierul afirma ca Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va cere antreprenorului general Bechtel sa scurteze termenele de executie, atat cat este posibil.

"Interesul nostru este sa terminam cat mai repede, dar, desigur, aceste termene nu pot fi scurtate atat cat ne-am dori noi. intre realitati si vise e o mare diferenta", a precizat premierul. Daca in judetul Cluj ritmul lucrarilor este in crestere, nu acelasi lucru se poate afirma despre judetul Bihor. Aici a fost inceput si se va lucra pe tronsonul 3C, Oradea-Zalau. Lucrarile din Bihor la autostrada Transilvania se vor intensifica intr-o saptamana-doua, dupa discutiile purtate cu conducerea firmei Bechtel.