Odata cu venirea sezonului estival, inchirierile de autocare aduc maximum de profit proprietarilor de flote. Afacerile cu transportul de calatori merg mana in mana cu ale agentiilor de turism, care influenteaza prin ofertele lor promotionale castigurile transportatorilor. Din aprilie pana in octombrie, touroperatorii incep sa apeleze in mod constant la serviciile de transport ale companiilor de profil, atat pe rutele interne, cat mai ales pe cele externe. "Cea mai mare cerere se inregistreaza in lunile iulie si august - perioada traditionala de concedii a romanilor. Practic, atunci putem spune ca apeleaza la noi majoritatea celor 150 de agentii cu care colaboram in mod normal in timpul anului", explica Ilie Carabulea, proprietarul companiei de transport Atlassib. Afacerea pare profitabila, tinand cont de faptul ca aproximativ 7% din cifra de afaceri a companiei provine din transportul pe rutele turistice externe.


Ofertele turistice, avantaj pentru transportatori

Sunt si situatii in care ofertele promotionale (n.r. - lunile mai si septembrie) ale agentiilor de turism, respectiv avansul semnificativ al numarului de turisti, influenteaza in mare masura solicitarile de astfel de autovehicule. "Anul trecut, varful cererii l-am atins in septembrie, cand pachetele turistice ale unor agentii s-au vandut la preturi foarte mici", spune Valentin Alexe, directorul general al Autotrans Calatori Filaret. De asemenea, cererea creste si in perioada Pastelui, ca si de Craciun, atat pe rutele interne, cat si pe cele externe.