Rata penetrarii telefoniei mobile va atinge circa 70% din totalul populatiei Romaniei, comparativ cu 65% in luna martie, cand cei patru operatori de telefonie mobila aveau 14,13 milioane de clienti, a declarat ieri directorul general al operatiunilor Nokia in Romaniasi Ungaria, Greig Williams.

Conform datelor furnizate de Autoritatea Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC), piata telefoniei mobile numara 13,35 milioane de utilizatori, la finele anului 2005.

La un total al populatiei de 21,61 milioane de locuitori la 1 ianuarie 2006, potrivit Institutului National de Statistica, rata penetrarii se situa la aproximativ 62%.

Greig Williams are 34 de ani si a studiat fizica si ingineria aeronautica la Universitatea Loughborough din Marea Britanie, detinand, de asemenea, o diploma in domeniul marketingului, acordata de Chartered Institute of Marketing.

In 1996 a inceput sa lucreze intr-o companie de comunicatii radio (Tait), in calitate de director de vanzari, iar in cursul aceluiasi an s-a alaturat echipei Nokia din Regatul Unit al Marii Britanii, ocupand functia de product marketing manager in cadrul diviziei Nokia Telecommunications (actualmente Nokia Networks) - printre clientii de care s-a ocupat in aceasta calitate numarandu-se Vodafone si Orange.

Creig Williams a mentionat totodata ca la nivel global 800 de milioane de persoane utilizeaza in prezent un terminal Nokia. Comparand pietele de profil din Romania si Ungaria, oficialul Nokia a afirmat ca acestea difera in ceea ce priveste dimensiunea si ritmul de crestere si provocarile sunt altele, piata ungara fiind mai matura.

Directorul Nokia Romania s-a referit si la noul model de segmentare a produselor companiei, bazat pe o intelegerea profunda a credintelor, valorilor si atitudinilor utilizatorilor. Aceasta modificare a categoriilor de produse s-a bazat pe o cercetare de piata realizata de Nokia - cel mai extins studiu asupra industriei mobile intreprins pana acum, constand in 42.000 de interviuri cu utilizatori din 16 tari.

Nokia a prezentat de asemenea noile terminale mobile 6151, 6080 si 1110i. Noul Nokia 6151 este un telefon compatibil WCDMA cu camera de 1.3 megapixeli, oferind totodata beneficiile tehnologiei 3G intr-un terminal usor de utilizat si accesibil ca pret (cel mai accesibil telefon 3G din portofoliul companiei). Nokia 6080 este un terminal elegant, inzestrat cu functii utile pentru viata de zi cu zi, iar Nokia 1110i se adauga portofoliului companiei din segmentul de baza, oferind o diversitate de functii utile pentru mesaje si pentru managementul timpului.

Nokia estimeaza ca livrarile modelului dispozitivului Nokia 6151 vor incepe in trimestrul al III-lea din 2006, iar pretul de comercializare este estimat la aproximativ 240 euro (fara taxe si subventii). Debutul livrarilor telefonului Nokia 6080 este preconizat pentru trimestrul al IV-lea din 2006, iar pretul de comercializare este estimat la aproximativ 180 euro (fara taxe si subventii).

Telefoanele mobile Nokia sunt concurate pe piata locala de brandurile Motorola, Samsung, LG, Sony-Ericsson si Siemens.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.