Campionatul Mondial de Fotbal din Germania a trecut probabil neobservat prin majoritatea afacerilor autohtone, insa exista si o serie de antreprenori care deja isi calculeaza profiturile in ultima luna. Retailul, bauturile alcoolice sau piata pariurilor sportive sunt doar cateva dintre segmentele care au cunoscut o crestere a cifrelor de afaceri mai mare sau mai mica, insa de un plus au beneficiat toate afacerile conexe fenomenului fotbalistic.

Loviturile lui Beckham se vad mai bine pe o plasma

Retailerii mari, precum si magazinele de la colt, si-au vazut veniturile majorate macar intr-o zi din luna fotbalistica avand in vedere ca microbistul adevarat urmareste un meci cu ceva de baut si un snacks sarat in fata sa.

Dar si retailerii de electrocasnice si-au vazut profiturile majorate. Cum multi doreau sa isi schimbe televizorul si Campionatul Mondial reprezinta un moment tocmai bun pentru aceasta achizitie, vanzarile de televizoare au cunoscut o crestere in ultima perioada.

"Desfasurarea in luna iunie a Campionatului Mondial de Fotbal 2006, puternic mediatizat, a influentat in mod pozitiv achizitia de televizoare. In aceasta perioada s-au vandut atat televizoarele cu tub CRT cat si cele cu ecran LCD sau Plasma, inregistrandu-se o crestere totala a vanzarilor de 10% fata de luna mai", a declarat pentru Wall-Street Raul Filip, Sales&Marketing manager Brown Goods, Altex.

Potrivit reprezentantului Altex, vanzarile televizoarelor LCD au crescut in luna iunie cu 60% comparativ cu cele inregistrate in luna mai iar cele cu plasma au crescut cu 25%. Tendinta de inlocuire a televizoarelor clasice cu tub CRT a fost deci accelerata de competitia fotbalistica, Raul Filip estimand ca si in perioada urmatoare vanzarile celor doua tipuri de televizoare vor creste mai repede comparativ cu a celor cu tub traditional CRT care isi vor mentine actualul trend.

O berica si-o aluna

Evident, vanzarile producatorilor de bere si snacks-uri sau alune au inregistrat majorari pe perioada Campionatului Mondial. Numai ca nu numai acestia au profitat, terasele si barurile fiind pline in serile cu un meci de gala.

Citeste si:

Unii afaceristi au observat tendinta clientilor de a urmari o competitie sportiva impreuna cu prietenii intr-un loc destinat special acestor evenimente si si-au deschis baruri speciale. Unul dintre acestia este Robert Graur, patronul unui bar sportiv din centrul vechi al Capitalei, care a fost deschis in septembriei 2005. Investitia initiala a fost realizata cu ajutorul Bergenbier, marca a Interbrew Romania S.A., barul dispunand de sapte televizoare si doua proiectoare.

Potrivit lui Graur cele mai bune zile pentru incasari au fost cele in care jucau echipele mari si cele din fazele eliminatorii. Nivelul incasarilor in aceste zile, in special si in cele in care jucau nationale din tari care au expati in tara noastra, au atins nivelul record al celor din semifinala de Cupa Uefa dintre Steaua si Middlesbrough.

12,5 milioane de euro piata pariurilor

Traseul lung al reprezentantelor romanesti in Cupa Uefa e reprezentat o bucurie in plus pentru casele de pariuri romanesti, care si-au vazut majoarate consisten incasarile. Campionatul Mondialul a adus in plus o majoare de aproximativ 20-30% in incasarile caselor de pariuri din Romania fata de o perioada normala. "Valoarea totala a pietei in perioada Campionatului Mondial s-a ridicat la aproximativ 12,5 milioane de euro, in crestere cu 20-30% comparativ cu o perioada normala", a estimat pentru Wall-Street Daniel Smeada, presedintele Asociatiei Caselor de Pariuri din Romania.

Turismul a fost in schimb poate segmentul care a profitat cel mai putin pe perioada desfasurarii competitiei fotbalistice, si asta in principal din cauza necalificarii nationalei. Daca Romania s-ar fi calificat la competitia finala, Federatia Romana de Fotbal ar fi avut repartizate cateva mii de bilete si astfel cativa mii de romani ar fi plecat pentru cateva zile in Germania.

Cum insa Mutu, Chivu si compania au privit Mondialul la televizor, numarul romanilor prezenti pe stadionale din Germania a fost insignifiant. Acest fapt poate fi remarcat si din ofertele agentiilor de turism, care in majoritate nu au avut pachete turistice destinate special Campionatului Mondial de Fotbal. Reprezentantii agentiilor de turism Paralela 45 si Eximtur au precizat pentru Wall-Street ca nu au scos pe piata pachete speciale deoarece interesul a fost scazut. Au fost in schimb pachete de business sau pachete care au fost oferite ca premii la diferite tombole, dar oferte destinate publicului larg nu au existat.

Dupa terminarea Campionatului Mondial afaceristilor romani nu le mai ramane decat sa se contreze asupra lunilor urmatoare si sa spere, ca noi toti de altfel, ca Romania se va califica la urmatoarea competitie fotbalistica intre natiuni.