Producatorul german de articole sportive Adidas-Salomon AG a trecut in fata rivalilor Nike Inc si Puma AG in calitate de sponsor ale celor mai de succes echipe la actuala Cupa Mondiala, fapt ce ar putea sa-i aduca o crestere a vanzarilor de tricouri si alte articole sportive.


La sfarsitul meciurilor din optimile de finala de la CM-2006, s-au calificat in faza sferturilor trei echipe sponsorizate de Adidas ( Argentina, Germania si Franta), depasind rivalii Nike cu doua echipe sponsorizate (Brazilia si Portugalia) si Puma cu doar o echipa (Italia). Echipa de fotbal a Ucrainei este sponsorizata de Lotto.

Cu cat o echipa avanseaza mai mult spre fazele finale ale competitiilor, cu atat fanii vor vedea mai mult logo-ul sponsorului si cresc sansele sa cumpere o copie a acestui echipament. Nike a constatat acest lucru in 2002, cand au crescut vanzarile de tricouri cu insemnele Braziliei dupa ce aceasta echipa sponsorizata de Nike a invins Germania in finala CM-2002. Similar, Adidas a inregistrat o crestere a vanzarilor de tricouri cu insemnele Greciei, dupa ce aceasta echipa, sponsorizata de Adidas, a castigat finala Campionatului European din 2004.