Aproape 25 de mii de reclame din 81 de tari au intrat in cursa pentru leii gloriosi pusi la bataie in fiecare an de cea mai cu "tam-tam" competitie din breasla creatorilor de reclame. Simbata s-a tras cortina peste cea de-a 53-a editie a Festivalului International de Advertising de la Cannes, eveniment care a adunat peste 10.000 de vizitatori.

Codul care sparge tot

Cei mai grei lei sint Titanium, care se acorda pentru "revolutionarea industriei" si Grand Prix-ul pentru cel mai bun spot tv. 2006 a fost un an bun pentru inovatie, Titanium Lion acordindu-se in aceasta editie unei minuscule agentii din Japonia care a restructurat codul de bare. Design Barcode a fost fondata abia acum doi ani si are doi angajati. "Am dat barelor o imagine nostima si estetica, pastrindu-i in acelasi timp intacta functionalitatea", au declarat cistigatorii proiectului care revolutioneaza anostul domeniu al dungilor de securizare.

Mead Vickers BBDO din Londra a fost rasplatita, la rindul ei, cu marele premiu la sectiunea film, pentru spotul Noitulove pentru Guinness. Trei tineri stau intr-un bar si consuma renumita bere, insa de indata ce iau paharele de la gura incep sa se miste in sens invers spre iesirea din bar, iar apoi pe intreaga scara a evolutiei, parcurgind mii si milioane de ani, pina in jurasic. Sloganul spotului este "Good things come to those who wait".

Gloante oarbe pentru lei

Statuetele decernate pe malul Mediteranei sint cele mai rivnite de creativii autohtoni, nici unul dintre ei nereusind, pina in prezent, sa isi insuseasca vreuna in portofoliul. Singurele agentii romanesti care au calcat pragul prestigioasei comunitati de la Cannes, numarindu-se printre finalisti, sint rivalele Leo Burnett si McCann-Erickson. In 2003, echipa condusa de Bogdan Naumovici a fost prima din Romania nominalizata la festival, cu campania Elite si spoturile "Limuzina" si "Meniul". Anul trecut, creativii indrumati de Adrian Botan au ajuns in shortlist prin campania "Votul", iar concurenta de la Leo a marcat cu Prigat, pe lista Innnovative Media. Tot anul trecut, Mihai Gongu, copywriter la Graffiti BBDO, in virsta de 24 de ani, a fost selectat sa participe la Cannes Young Creatives, sectiunea Cyber.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.