Explicatia: cifre de afaceri ridicate, datorate cresterii economiei tarii dar si a strategiilor de marketing adoptate, care au excelat prin lansarea de servicii care sa acopere o cota cat mai ridicata din cererile clientilor.

In momentul de fata piata este impartita in trei segmente: cel al curieratului pe Bucuresti, pe segmentul national si cel international. Principalii jucatori internationali care s-au remarcat pe piata romaneasca de curierat sunt de talie mondiala: TNT, DHL, UPS si FedEx. Liderii acestui segment sunt TNT si DHL, cu o pondere de 80% din piata, urmati de Trans Courier Service, cu 10%.

Datorita unei cresteri a vanzarilor cu 20% fata de anul trecut, companiile se pot mandri cu cifre de afaceri care sa le motiveze pentru viitoarele investitii.

Daca ne ghidam dupa cifrele de anul trecut, ne oprim in primul rand la cele ale companiilor private de curierat: cele 20 de astfel de companii au reusit sa atinga o cifra de afaceri de aproximativ 100 milioane de euro. De asemenea, valoarea pietei de curierat expres international pe care opereaza companiile prezente in Romania este estimata la 30 - 40 milioane de euro.

Citeste si:

Multinationalele se bat pe piata in cifre de afaceri

Compania de curierat rapid TNT Romania, filiala firmei de origine olandeza TNT, a inregistrat in primul trimestru al acestui an o crestere a cifrei de afaceri de 30% , fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"In ultimii ani am investit masiv in dezvoltarea companiei si vom continua cu aceasta strategie. Scopul nostru este reprezentat acum de cresterea ratei de profitabilitate. Pentru anul acesta estimam o crestere a veniturilor de peste 30%, in timp ce profitul operational va creste cu 50%, fapt care ar face din divizia romaneasca a TNT un pol de interes si furnizor de profit foarte solid," a declarat pentru Wall-Street Bogdan Enache, country manager al companiei.

Optimisti, reprezentantii DHL, al doilea jucator de pe piata, sustin ca "cifra de afaceri va continua sa creasca si in 2006, pe de o parte ca urmare a cresterii pietei curieratului international express si a competitivitati ofertei DHL iar pe de alta parte datorita introducerii unor noi servicii si abordarea unor segmente de piata diferite", cifra ajungand la peste 20 de milioane de euro, dupa cum a afirmat pentru Wall-Street Alexandru Gheorghe, commercial manager al DHL Romania.