Pana acum, bancile comerciale si BNR n-au cazut de acord cum sa imparta costurile campaniei publicitare

Desi leul greu isi va faca aparitia in portofelele romanilor abia de la 1 iulie, romanii vor putea da ochii cu noile monede si bancnote chiar cu cateva saptamani mai devreme. Bancile comerciale si Banca Centrala vor lansa campania de informare asupra leului greu din aprilie-mai, sustine Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR. "Campania va incepe cand Banca Centrala va anunta desenele banilor, adica in aprilie-mai", a precizat Vasilescu. Taierea zerourilor de pe bancnote in alte tari sau introducerea euro in statele membre UE au fost insotite de ample campanii publicitare finantate de bancile comerciale, bancile centrale si alte institutii ale statului. Prin acestea, s-a explicat oamenilor cat vor valora noii bani si ce implica introducerea noii monede. In ce priveste mesajul campaniei care se pregateste pentru leul greu, oficialii Bancii Centrale sustin ca se vor concentra pe aspectele care intereseaza pe toata lumea.

"BNR este interesata de un singur lucru: fiecare om sa stie ca apar bani noi, care sunt ei si ca acestia circula in paralel cu banii vechi un an si jumatate. Fiecare comerciant si fiecare roman trebuie sa aiba convingerea ca nimeni nu-i va confisca banii", a explicat Vasilescu. Insa, in clasicul stil romanesc, pregatirile privind introducerea leului greu risca sa fie lasate pe ultima suta de metri. Asta pentru ca bancile comerciale inca negociaza cu BNR ce va face fiecare si cum isi vor imparti bancile costurile campaniei de informare. "S-ar putea ca Banca Centrala sa faca afisele si pliantele utilizand resursele proprii", spune Vasilescu. Insa unele dintre bancile comerciale nu sunt multumite de contributia BNR la aceasta campanie. "Noi nu avem de gand sa finantam campanii radio si TV pentru ca denominarea este o problema de interes national, iar Banca Centrala ar trebui sa suporte costurile", spun surse din sistemul bancar.

Bancile prefera sa-si foloseasca banii pentru a-si informa propriii clienti. Daca un roman vede afise cu noile bancnote in sucursalele bancilor, primeste pliante sau scrisori de la banca, sau este informat prin internet sau telefon asupra introducerii leului greu, clientii bancilor sunt la fel de bine informati, dar costurile suportate de banci - mult mai mici. Totusi, reprezentantii bancilor avertizeaza ca cei care vor iesi in pierdere daca campania de promovare a leului greu nu va ajunge la televizor, radio sau in ziarele mari vor fi romanii din mediul rural, care risca sa ramana neinformati. Una dintre solutiile pentru evitarea unei astfel de situatii ar fi infiintarea unui organism la care sa participe toate partile interesate de introducerea leului greu - de exemplu BNR, ARB, Ministerul Finantelor - care sa coordoneze campania publicitara, asa cum s-a intamplat in Turcia.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.