In ultimii ani am fost bombardati cu stiri care spuneau ca birocratia loveste in eficienta si functionalitatea IMM-urilor, ca banii alocati IMM-urilor sunt putini, si prost cheltuiti.

Mai mult, specialistii preconizeaza ca in primii ani dupa aderare, un sfert din IMM-urile din Romania vor disparea. Acestea vor cadea prada concurentei de pe piata unica europeana astfel incat o noua sintagma a aparut in limbajul de specialitate: rata de desfiintare a intreprinderilor mici si mijlocii.

Bancile comerciale au invatat se pare sa fie mai active, sa inteleaga problemele firmelor mici si mijlocii si sa acorde consultanta celor care doresc sa primeasca finantare. Ultimele mutari ale celor mai importante banci din sistem subliniaza acest lucru.

Patrahau: Romania este o tara a clasei de mijloc

Citeste si:

Primul jucator din sistem care a atacat acest segment a fost Banca Transilvania, cu produsele din pachetul „Credit 1 Ora" bazat pe rapiditatea acordarii creditului. Odata cu intensificarea concurentei pe zona de retail, acest segment este vazut ca urmatoarea zona de expansiune rapida. Astfel, banca de la Cluj a anuntat introducerea unui abonament bancar prin intermediul caruia intreprinderile mici si mijlocii nu vor mai plati comisioane pentru operatiunile bancare, indiferent de numarul si volumul acestora.

"Pana la sfarsitul acestui an, preconizam ca vom incheia intre 30.000 si 50.000 de astfel de abonamente, din care jumatate vor fi contractate de clientii noi", a declarat Ionut Patrahau, directorul general adjunct al bancii.

De ce insista bancile pe acest segment? Raspunsul pare a fi simplu in viziunea lui Patrahau: "Pentru ca avem o cultura speciala. Romania este o imbinare intre spiritul balcanic si cel latin. Astfel, Romania este si va fi o tara a clasei de mijloc".

"Ne vom adresa cu indeosebi intreprinderilor mici si mijlocii, segment pentru care vom deveni specialisti, chiar cei mai buni," adauga acesta.