In plina lupta cu virusul gripei aviare, competitia dintre producatorii mari din industria carnii de pasare devine tot mai acerba. Principalii actori de pe piata, Agricola Bacau si Transavia, se bat atit pe cotele de piata, cit si pe spatiul de publicitate din media. Fie ca au vrut sa-si linisteasca consumatorii insistind pe ideea de produse sigure, fie ca incearca sa incurajeze consumul de carne proaspata in contextul in care piata este sufocata de produsele de import, este pentru prima data cind companiile au pus la bataie bugete de comunicare importante.

Primul care a dat startul in ceea ce priveste comunicarea a fost liderul de piata Agricola Bacau, care in cadrul campaniei „Sigur pe gustul tau", lansata in mai anul acesta, a inglobat pe parcurs si conceptul Biosecurizat. Nota de plata? Aproximativ 800 de mii de euro (pentru campania desfasurata in perioada mai-iunie), la care se adauga alti 800 de mii de euro ce vor fi cheltuiti pe cea care ruleaza pe micile ecrane si care va dura pina in iulie. Bugetul de publicitate pentru anul in curs se ridica insa la aproximativ doua milioane de euro, din toamna compania pregatindu-se de noi filmari. „Spre toamna o sa iesim cu o noua campanie pe semipreparate si este posibil si pe mezeluri", ne-a declarat Grigore Horoi, vicepresedintele companiei.

Transavia la prima campanie

Citeste si:

Aflata la prima experienta de comunicare integrata, Transavia a anuntat de asemenea investitii de peste doua milioane de euro intr-o campanie ce se va desfasura in aceasta perioada si in toamna. De altfel, noua actiune care are drept slogan „Una si buna" este rezultatul unui proces de rebranding inceput inca din toamna anului trecut, noua identitate a companiei fiind comunicata printr-un nou ambalaj si logo. Tinta este primul loc in piata de profil pina in 2007. „Procesul de rebranding se datoreaza in mare parte faptului ca organizatia a crescut foarte mult si ne pregatim sa fim lideri in 2007", ne-au declarat reprezentantii companiei.

„Perceptia Transavia in piata era aceea a unui producator care ofera calitate superioara. Dar cam atit. Partea proasta era ca nu avea o notorietate foarte mare, asta si ca urmare a distributiei", spune Stefan Liute, Strategy Director la Grapefruit Design, agentia de branding si design care a lucrat la repozitionarea Transavia. Cit despre slogan, acesta sustine ca „Una si buna" reflecta atit personalitatea companiei, cit si pe cea a produselor Transavia. „Sloganul reuseste sa exprime ca Transavia este unica din punctul de vedere al modului in care face afaceri si al infrastructurii. De asemenea, inseamna ca producatorul este hotarit, energic, stie pe ce cale vrea sa mearga", mai spune Liute.