Initial, rivalul iPod-ului trebuia sa fie noul device al celor de la Microsoft numit Origami. Numai ca acesta din urma are mult mai multe functii, de la functiile unui Tablet PC la cele ale unui notebook. Gigantul IT doreste lansarea unui produs care sa concureze direct pe acelasi segment de piata cu cei de la Apple

Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, pregateste un player de muzica digitala care sa rivalizeze cu liderul incontestabil al pietei: iPod-ul marca Apple. Aceasta strategie a Microsoft vine dupa ce producatorul de software s-a aliat cu postul de televiuziune MTV pesntru a oferi un magazin online de muzica digitala. Noul concept Microsoft&MTV se va numi Urge si va rivaliza cu iTunes, magazinul virtual al celor de la Apple. Numai ca melodiile comercializate de Urge nu vor putea sa fie descarcate decat pe actualii rivali ai iPod-ului,` precum iRiver, care pana acum nu au reusit sa micsoreze cota de piata a iPod-ului Apple.

Astfel, Microsoft se afla in faza de proiect a unui dispozitiv care sa vina in completarea lui Urge si sa micsoreze din succesul iPod-ului. Noile informatii vin la doar o zi de la anuntul retragerii lui Bill Gates din activitatile zilnice ale Microsoft, analistii interpretand aceste vesti ca o declaratie care spune ca lucrurile merg inainte. Persoana care se va ocupa de noul proiect Microsoft este Robbie Bach, cel care a fost in fruntea departamentului si afacerii consolei de jocuri video Xbox.

Microsoft se va alatura altor mari competitori care si-au anuntat intentiile de a intra pe segmental dominat de Apple. Amazon doreste lansare unui player de muzica digitala precum si a unui magazine online de muzica digitala. Retailerul online va subventiona puternic dispozitivul la fel cum operatorii de telefonie mobila subventioneaza telefoanele celulare. In plus, player-ul celor de la Amazon va veni cu o serie de hit-uri preinstalate in memorie, reducand astfel pe termen scurt cheltuielile clientilor care nu vor mai plati pentru descarcare respectivelor melodii.

Aparitia unor noi jucatori pe piata playerelor de muzica digitala si a magazinelor online este logica daca privim succesul inregistrat de Apple. Compania a comercializat in ultimele sase luni peste 22,5 milioane de unitati din seria sa de playere digitale, in ultimul trimestru din 2005 inregistrand un profit net de 565 de milioane de dolari, in crestere cu 121,5% comparativ cu perioada similara din 2004.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.