Legea nr. 86/2006 privind Codul Vamal al Romaniei si Regulamentul de aplicare a Codului Vamal al Romaniei a intrat ieri in vigoare, informeaza Rompres

Potrivit Autoritatii Nationale a Vamilor (ANV), finalizarea acestor doua acte normative se inscrie in obiectivele stabilite prin Programul de guvernare pe perioada 2005 - 2008, respectiv Planul de masuri prioritare pentru integrarea europeana pentru Capitolul 25 "Uniunea Vamala", unul din obiectivele de maxima importanta stabilite pentru anul 2005 fiind armonizarea reglementarilor vamale cu acquis-ul comunitar.

Pe 1 ianuarie 2007, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana (UE), va intra automat in vigoare Codul Vamal Comunitar. Noul Cod Vamal, care va fi in vigoare pana la momentul aderarii, este traducerea aproape identica a celui european, cu exceptia capitolelor privind regimul de sanctiuni si a celui privind organizarea institutionala, care sunt diferite de la un stat european la altul.

Noul Cod Vamal aduce avantaje agentilor economici, aceleasi de care se bucura si cei din spatiul european. Cei mai favorizati vor fi agentii economici autorizati, parteneri ai vamii, firme de incredere, pentru care aceasta aplica proceduri de vamuire simplificata.

In prezent sunt circa 900 de agenti economici care au deja incheiate protocoale cu vama si care beneficiaza de vamuire simplificata. Agentii economici autorizati isi pot plati obligatiile vamale nu la fiecare transport, ci periodic, dupa un protocol stabilit cu autoritatea vamala.

Potrivit Codului Vamal, marfurile romanesti care, dupa ce au fost exportate, sunt reintroduse pe teritoriul vamal al Romaniei si puse in libera circulatie intr-un termen de trei ani sunt exonerate de drepturi de import la cererea persoanei interesate. Termenul de trei ani poate fi prelungit in cazuri exceptionale.

Incepand cu data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, autoritatea vamala poate acorda debitorului alte facilitati de plata decat amanarea platii. Acordarea unor astfel de facilitati de plata trebuie sa fie conditionata de constituirea unei garantii, sa aiba ca rezultat perceperea, in plus fata de cuantumul drepturilor, a unei dobanzi pe credit.

Autoritatea vamala poate sa nu ceara dobanda pe credit daca prin aceasta s-ar crea grave dificultati economice sau sociale pentru debitor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.