Cei mai importanti jucatori de pe piata autohtona care comercializeaza electronice, electrocasnice si produse multimedia accelereaza procesul de relansare a identitatii proprii

Astfel, pe o piata tot mai competitiva, Altex, liderul pietei de electronice, electrocasnice, IT&C, a anuntat astazi schimbarea identitatii in cadrul unui proces de rebranding inceput de mai bine de un an.

Noua identitate este implementata de Landor, compania specializata in servicii si consultanta de brand, liderul mondial in domeniu. Dezvoltarea conceptului care sta la baza procesului de rebranding a retailerului de electronice si electrocasnice Altex a costat cateva sute de mii de euro, iar implementarea noului concept in toate magazinele Altex va cere o investitie ce se cifreaza la catve milioane de euro.

"Am inceput sa lucram in urma cu un an si jumatate, iar noua identitate vizuala creata in jurul literei simbolice "A", este capabila sa transmita poztionarea, conceptul Altex si semnificatia sa," declara Ruxandra Voda, CMO Altex.

Campania de comunicare este sustinuta si de un nou spot TV - cuscrii - care poarta semnatura Leo Burnett si care pastreaza aceeasi nota simpatica si prietenoasa pe care o au, de altfel, toate spoturile Altex.

"Noul spot TV vorbeste simplu, in romana si cat se poate de clar faptul ca Altex este un brand pur romanesc care ofera exact ce isi doresc mai mult clientii romani," a declarat Bogdan Naumovici, Director de Creatie Leo Burnett.

In cazul fiecarei companii exista momente in care trebuie sa se reinventeze. "Cea mai scurta definitie posibila este aceea care spune ca rebrandingul este activitatea care duce la schimbarea perceptiei fata de un brand," declara pentru Wall-Street Stefan Liute, Strategy Director la Grapefruit.

Asa cum se desfasoara ele astazi, procesele zise de rebranding variaza foarte mult in continut—de la un simplu make-up vizual si o campanie de comunicare in masa care striga "new and improved" pana la o schimbare din temelii a afacerii respective. "Un proces serios de rebranding include obligatoriu o etapa de revizuire a strategiei de brand, etapa care se finalizeaza cu un plan ce guverneaza mai apoi implementarea schimbarilor de identitate si a discursului brandului, comunicarea interna si externa si evaluarea rezultatelor rebrandingului," explica Stefan Liute.

Altex a anuntat ca a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri (fara TVA) de 275 de milioane de euro si un profit net de 7,5 mil. euro. Astfel, afacerea Altex aproape s-a dublat comparativ cu 2004, cand a raportat afaceri de aproximativ 146 mil. euro .


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.