Aproape ca nu mai exista cazuri de manageri care sa plece de la o firma importanta la concurenta fara sa semneze un contract de confidentialitate sau fara sa aiba o astfel de clauza inclusa in contractul de munca. Este greu insa de stabilit daca cineva incalca vreun acord de confidentialitate, cu astat mai mult un manager general.

Pana la urma, e de la sine inteles ca acesta isi va pune in practica, la noul loc de munca, experienta acumulata la cele anterioare. Confidentialitatea devine, in acest caz, dupa parerea avocatilor, dar si a celor implicati in astfel de "transferuri", o chestiune de onoare.

"Oricum, orice profesionist care se respecta nu va folosi informatiile de la vechiul loc de munca pentru ca s-ar compromite profesional", crede Gabriel Biris, fost avocat la Salans si care si-a deschis recent propria casa de avocatura. "Noul angajator il va banui ca va sti secrete din noua sa firma, daca va vrea sa plece si de acolo. Pozitia lui in companie va fi mai grea daca da informatii decat daca nu le da". Se respecta insa aceasta regula mereu?

Clauza de confidentialitate, sperietoare pentru manageri

Transferurile de manageri de top de la o companie la alta au devenit o chestiune curenta. Fiecare dintre ei detine un bagaj de informatii strategice. Le vor folosi la noul loc de munca?

Se spune ca poti sa numeri pe degetele de la o mana oamenii care cunosc formula secreta dupa care se fabrica celebra Coca-Cola. si toti fac parte din board-ul gigantului mondial. Daca in cazul lor confidentialitatea nici nu se pune la indoiala, fiind vorba de o traditie pastrata de mai bine de un veac, nu la fel se intampla si cu alte companii. Practica incheierii, cu personajele cheie din structura conducerii unei firme, a unor acorduri de confidentialitate, devine o practica obisnuita si chiar necesara si in cazul firmelor de la noi.

"In conditiile in care concurenta se intensifica, companiile romanesti cer din ce in ce mai des angajatilor si, in special, managerilor sa semneze clauze sau chiar acorduri de confidentialitate si de neconcurenta", explica Florian Nitu, avocat asociat coordonator la casa de avocatura Popovici si Asociatii "O noua tendinta consta in a impune managerilor, la incetarea raporturilor de munca, asa numitele clauze "non-solicit". Potrivit acestora, un manager care paraseste o companie se angajeaza sa se abtina de la orice actiune de atragere de clienti sau colegi catre un competitor sau un viitor angajator", adauga Nitu.


Despre autor:

Capital

Sursa: Capital


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.