"Instanta respinge contestatiile, admite cererile, deschide procedura reorganizarii judiciare, numeste administratorul judiciar si ii pune in vedere debitoarei sa puna la dispozitie actele." Astfel a fost formulata solutia in procesul disponibilizatilor ARO cu SC "ARO Crosslander USA Inc", in acest fel punandu-se capat celui mai rasunator esec PSD-ist in domeniul privatizarilor din Arges.

In toamna anului trecut, presedintele AVAS, Mircea Ursache, lansa ca unica solutie pentru ARO formula "lichidarii voluntare". Numai ca fostii salariati ai ARO, disponibilizati de John Perez si administratia "plantata" la carma uzinei din Campulung, au luat ceva mai in serios "glumita" dlui Ursache si au actionat in judecata, la Tribunalul Comercial Arges, firma ARO Crosslander USA Inc., administratia acesteia si pe actionarul majoritar John Perez, solicitand declansarea procedurii de reorganizare judiciara si a falimentului in locul "lichidarii voluntare" a lui Ursache.

Hotul neprins, negustor cinstit

Daca s-ar fi optat pentru lichidare voluntara, ar fi fost avantajati numai cei care au distrus ARO si care nu mai puteau fi trasi la raspundere. Adica Preoteasa, pentru vanzarea activelor ARO (FSM), a utilajelor la fier vechi sau pentru inchirierea unor hale diversilor parteneri, ca de exemplu Badea, patronul de la "Subansamble Auto", Gh. Bulugea, proprietarul "Montana MG", devenit patron si al FSM-ARO, si, bineinteles, John Perez, care nu a investit nici un dolar la ARO. Nici fostul director al FSM Gh. Voinescu nu ar mai fi patit nimic, cele 8 miliarde lei date societatii "Aldin" ramanand definitiv pierdute. Mai mult, ARO ar fi ramas cu datoria de 1.700 miliarde lei, nu mai puteau fi platite salariile restante, nici cele 1-5 salarii compensatorii datorate disponibilizatilor, inclusiv contributiile la CAS, somaj si pensii pe o perioada de 8 ani. ARO ar fi intrat in lichidare fara posibilitatea de a se mai relua vreodata productia de autovehicule, uzina urmand a fi vanduta bucata cu bucata (utilaje, hale, magazii, terenuri) pentru procurarea de lichiditati in vederea achitarii datoriilor catre creditori.

Citeste si:

Avantajele reorganizarii judiciare si ale falimentului

Prin solutia adoptata, reorganizare judiciara, nu va fi reziliat contractul de privatizare, datoriile de 1.700 miliarde lei raman sterse definitiv, iar toate activele instrai-nate fraudulos (FSM, Cantina Aro, halele de la Schitu Golesti) se reintorc la ARO, reintregind patri-moniul. Prin aplicarea Legii falimentului, "investitorul strategic John Perez" este inlaturat de la gestionarea ARO, iar uzina isi poate continua activitatea, producand mai departe autovehicule ARO. Chiar si actuala conducere va fi inlaturata, judecatorul sindic numind un alt administrator care sa gestioneze interesele uzinei. In acelasi timp, Perez, Preoteasa si Voinescu vor fi anchetati in continuare de magistratii Sectiei 2 Penala de pe langa Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie pentru jaful organizat la ARO, urmand sa raspunda penal si material.

Fara gaze si curent electric

Din lipsa de gaze si curent electric, intrerupte din nou zilele trecute din cauza datoriilor catre Electrica si Distrigaz, administratia ARO si-a trimis salariatii acasa in concedii de odihna si/sau fara plata. Mai mult, a doua zi dupa pronuntarea sentintei de catre Instanta Tribunalului Comercial Arges de reorganizare judiciara si faliment, Iustin Preoteasa a trecut la amenintarea liderilor sidicali de la ARO si FSM, Gh. Apostu si Cornel Costea, si a celor din conducerea Asociatiei "Salvati Muscelul".