Mesageria instantanee (MI) reprezinta, in acest moment, 50% din totalul comunicatiilor firma-client, conform unui studiu paneuropean al Gartner Group, preluat de MySoft. 77% din cei 340 de directori IT (tehnologia informatiei) care au participat la acest sondaj sunt ingrijorati in privinta securitatii acestei cai de comunicare, iar 40% se tem ca discutiile lor sunt spionate.

"In multe organizatii, angajatii isi aleg singuri si isi instaleaza programele de MI, creand diferente in cadrul companiei, marind astfel riscurile de securitate", se arata in studiul preluat de MySoft, distribuitor pentru Romania al aplicatiilor de securitate Sybari.

Majoritatea companiilor sunt constiente de beneficiile pe care programele de mesagerie instantanee le pot aduce, 81% din companiile participante la sudiu considerand comunicarea in timp real ca principal avantaj. In medie, cei intrebati au estimat ca folosirea acestor programe le va reduce facturile telefonice cu 11%. Aproape 90% din directori au inteles ca mesageria instantanee trebuie gestionata la nivel de server, iar 77% si-au exprimat ingrijorarea cu privire la existenta unor potentiale probleme de securitate legate de comunicarea prin MI. Cu toate acestea, in ciuda faptului ca angajatii lor isi pot instala ce aplicatii MI doresc (ex: Yahoo, MSN, AOL), peste 56% nu intentionau sa instaleze o solutie MI gestionata la nivel de server.

Citeste si:

Trei sferturi (75%) din companiile incluse in studiu considera ca principala problema a acestor programe o reprezinta pericolul virusilor si al viermilor. Un aspect evidentiat de 68% din repondenti il reprezinta riscul furtului si pierderii informatiilor sensibile pentru companie, cu un "impact major" asupra afacerii. In plus, 54% din companiile participante la studiu si-au manifestat ingrijorarea ca hackerii ar putea sa controleze de la distanta calculatoarele angajatilor lor, iar 40% se tem de posibilitatea spionarii discutiilor purtate prin mesageria instantanee.

"Nu exista nici o indoiala ca mesageria instantanee reprezinta o modalitate de comunicare benefica, a carei crestere se manifesta la nivel mondial. Studiul realizat de noi arata ca majoritatea firmelor recunosc acest lucru. Cu toate acestea, securitatea devine o problema din ce in ce mai complicata, datorita virusilor, viermilor si mesajelor spam, care genereaza ingrijorari din mai multe motive. Solutia nu consta in ignorarea mesageriei instantanee, ci in gestionarea ei in interesul companiei. Luarea unei decizii la nivel de conducere privind instalarea unui program de acest tip in intreaga intreprindere si asumarea controlului vor avea consecinte mult mai bune pentru orice companie decat lasarea alegerii la latitudinea angajatilor, lucru care ar putea sa ii puna atat pe ei, cat si firma in pericol", explica Sasa Radosevic, manager de productie la Sybari Software.