Romanii incep sa cheltuiasca mai putin pe mincare si din ce in ce mai mult pe ingrijirea personala, confirmind inca o dovada a alinierii la standardele europene

Rezultatele unui studiu GFK asupra dinamicii pietei bunurilor de larg consum scot la iveala faptul ca segmentul de piata care a avut cea mai mare evolutie a fost cel al produselor nealimentare, in cadrul carora sint incluse produsele de ingrijire personala si cele de curatenie a gospodariei. Acestea au inregistrat o rata de crestere de 33% in rindul consumului in primul semestru al lui 2005, fata de aceeasi perioada a anului precedent. "Rezultatele studiului reflecta evolutia fireasca a pietei romanesti in apropiere de integrarea in Uniunea Europeana.

Fata de media europeana, unde numai 17% dintre cheltuielile totale de consum sint pentru alimente, in Romania, ele reprezinta cea mai mare parte a cheltuielilor lunare. Cresterea consumului de produse de ingrijire personala si curatenie reprezinta un prim semnal al cresterii nivelului de trai si ne asteptam sa vedem aceasta tendinta continuata", declara Alexandra Olaru, corporate affairs director, Unilever. In prima jumatate a lui 2005 s-a inregistrat, comparativ cu anul precedent, o crestere de 24% in valoare a consumului de produse din categoria bunurilor de larg consum. Categoriile de produse masurate au fost detergentii, produsele pentru ingrijire personala, produsele culinare, bauturile, dulciurile, cerealele si medicamentele.

Magazinele mari, in topul preferintelor

"Dezvoltarea comertului modern a fost elementul cel mai important care a impulsionat cresterea consumului", afirma Raluca Raschip, consumer tracking manager GFK Romania. Astfel, studiul mai releva ca ponderea hipermarketurilor si supermarketurilor a crescut de la 15% in 2004 la 19% in prima jumatate a anului 2005 si cu 20% mai mult in primele noua luni ale aceluiasi an. Consumatorii predilecti ai acestor forme moderne de comert sint familiile. Din cauza ofertei mai variate si a gamei largi de servicii disponibile in magazinele mari, familiile cheltuiesc de doua ori mai mult fata de media tarii pe bunurile de larg consum.

Hipermarketurile au o forta comerciala foarte mare, pun presiune pe preturi si astfel consumatorul este foarte multumit, spune Andreea Mihai, marketing manager Carrefour Romania.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, in primul semestru al lui 2005, rata de crestere a supermarketurilor si hiper-marketurilor a fost de aproximativ 60%, peste nivelul inregistrat in tarile vecine precum Bulgaria, Ucraina sau Rusia. Asadar, "luind in considerare aceasta crestere notabila, ne asteptam ca, si in 2006, marile companii sa continue acest trend important", spun specialistii GFK.

Bucurestiul ia tot

Conform datelor aceluiasi studiu, in Capitala se constata ca 60-70% dintre familii au cumparat produse FMCG din hipermarketuri in primul semestru din 2005. "Daca pina acum mai degraba previzionam dezvoltarea acestui canal, de data aceasta, chiar constatam un boom al acestui tip de magazin modern, care, in Bucuresti, a depasit cota de piata de 20% in prima jumatate a anului 2005", afirma Raschip.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.