In cursul unui interviu cu un director al unei agentii de media, am adresat urmatoarea intrebare: "Ce faceti cu rebate-ul, il pastrati sau il impartiti cu clientii?" Intervievatul, pana atunci vorbaret, s-a balbait: "Nu inteleg intrebarea..." Am repetat-o, dar omul a continuat pe aceeasi linie: "Nu stiu despre ce vorbiti." Am trecut la urmatoarele intrebari, crezand ca noi "batusem campii", dar la sfarsitul interviului, ne-a rugat: "Puteti sa nu introduceti in interviu chestia aia cu rebate-ul?" Ho-pa, omul isi amintise dintr-odata ce-i aia!
Cu aceeasi tacere au fost intampinate intrebarile noastre despre rebate adresate la sase agentii de media: "Acest subiect nu dorim sa-l comentam." Oare ce cred cititorii despre rebate? O fi un virus, o parola a unei societati secrete sau un cifru care pune in pericol securitatea nationala? In practica afacerilor, acest rebate (din pacate, nu exista o traducere romaneasca) este un bonus acordat, de regula, agentiilor de catre vehiculele media (TV, radio, presa). Pe intelesul tuturor, daca o agentie de media cheltuieste la o televiziune, de exemplu, bugetele de publicitate planificate, va primi la sfarsitul anului sau al contractului un bonus, drept multumire. Acesta poate fi acordat in bani sau in spatii de publicitate suplimentare. Rebate-ul nu trebuie confundat cu discounturile negociate la inceput de catre agentii cu vehiculele media. Pe piata, cuantumul acestui bonus variaza intre 1% si 5% din valoarea volumului consumat pe suportul media, dar poate fi si mai mare, in functie de forta si "tupeul" agentiilor.
In ce conditii se acorda acest bonus? Laurentiu Ionete, vicepresedinte Antena 1, spune ca "pentru acordarea unui teoretic discount suplimentar (numit aici rebate), se pot lua in calcul elemente cum sunt volumul agentiei, pretul mediu pe punctul de audienta (GRP) platit, cadenta platilor si/sau platile in avans." Potrivit lui Ionete, acest rebate nu se exprima in procente, ci este, cel mai frecvent, o suma fixa.
Volumul si pretul sunt elementele invocate si de Brandusa Vlanga, director de vanzari Realitatea TV si managing director la regia Media House. "Daca sunt clienti ai unei agentii care negociaza pana la obtinerea unui pret foarte bun pentru ei si mic pentru statie, nu se mai acorda rebate. Daca se negociaza putin preturile ofertate de catre statie, atunci se acorda acest rebate", afirma Vlanga, adaugand ca bonusul este oferit in bani si se discuta la negocierea conditiilor de cumparare pentru un nou an.
Despre autor:
Sursa: Capital
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Ce măsuri au luat cele mai importante zone turistice din Italia pentru a...
Sursa: wall-street.ro