Profitul net al companiei a crescut fata de primul trimestru al anului trecut, ajungand la 247 milioane de euro. Pretul ridicat la titei si volumele mai mari de vanzari au contribuit la cresterea profitului inainte de dobanzi si impozit pe profit (EBIT) care a atins valoarea de 1.053 mil 296 mil. de euro Cifra de afaceri a atins o valoare de 877 mil. de euro, cu circa 50% mai mare decat cea aferenta trimestrului 1 din 2005.

„Rezultatele bune obtinute in primele trei luni ale anului sunt in concordanta cu evolutia companiei; ne aflam in plin proces de dezvoltare, investim consistent si luam toate masurile pentru a transforma Petrom intr-o companie la standarde europene. Ne concentram asupra activitatilor de baza, continuam procesul de eficientizare a companiei, iar prin achizitia retelelor de distributie OMV din Romania, Bulgaria, Serbia si Muntenegru am facut un pas important in vederea extinderii pe piata din Europa de Sud-Est", a declarat Gheorghe Constantinescu, director executiv al Petrom.

n primul trimestru al anului 2006, Petrom a rafinat cu 12% mai mult titei fata de T1/05, ca urmare a cresterii importului de titei (+70%) si a cantitatii de titei suplimentare ca urmare a stocurilor mai ridicate create in ultimul trimestru al anului 2005 datorita reviziei din Petrobrazi. Cantitatile procesate de ambele rafinarii au crescut cu 10% in Arpechim si cu 13% in Petrobrazi.

Gradul de utilizare al capacitatii de rafinare a crescut la 88%, cu 17% peste nivelul inregistrat in T1/05 si in concordanta cu nivelul bugetat (87%).

In T1/06, marja din rafinare a scazut la 8,58 EUR/t [T1/05: 31,79 EUR/t] ca urmare a impactului negativ al intensitatii energetice relativ ridicate a rafinariilor, precum si a pretului ridicat al materiilor prime si a marjelor scazute la pretul titeiului pe piata internationala.

Vanzarile de produse petrochimice s-au ridicat la 101 mii tone, cu 28% mai reduse decat in T1/05 datorita reclasificarii cocsului ca produs petrolier fata de T1/05.

Citeste si:

Vanzarile din marketing au crescut semnificativ (cu 30%) la 1.361 mii tone [T1/05: 1.044 mii tone]. Vanzarile comerciale interne s-au ridicat la 493 mii tone, cu 17% peste nivelul din T1/05, in timp ce exportul a crescut la 669 mii tone, de la un nivel anterior de 433 mii tone realizat in T1/05 (+55%). Vanzarile retail s-au ridicat la 199 mii tone, cu 5% peste cifra din T1/05.

Vanzarile internationale retail ale Petrom s-au triplat fata de T1/05, atingand un nivel de 72 mii tone, ca urmare a vanzarilor realizate de OMV Bulgaria. Acesta sunt incluse acum in rezultatele Petrom Grup ca urmare a finalizarii tranzactiei in martie 2006.

Numarul total de statii de distributie detinute de Petrom in Romania a fost de 557 la sfarsitul primului trimestru al anului 2006, cu 6% sub nivelul din T1/05 ca urmare a procesului de reorganizare initiat in 2005 care a dus la inchiderea unor locatii neprofitabile. La nivel international, Petrom opereaza de asemenea o retea de 80 de statii de distributie in Republica Moldova, 73 de statii in Bulgaria si 2 statii in Ungaria.
Pe baza estimarilor companiei, cota de piata retail la sfarsitul perioadei de raportare s-a mentinut la nivelul de 24%.

Investitiile au crescut semnificativ in primul trimestru al anului 2006, in principal datorita achizitiei retelei de distributie OMV Bulgaria, dar si a achizitiei participatiei majoritare in cele doua companii Rafiserv, si anume Rafiserv Arpechim si Rafiserv Petrobrazi. In plus fata de achizitiile mentionate anterior, compania a continuat sa investeasca in modernizarea celor doua rafinarii.

In segmentul de Marketing, investitiile au fost destinate constructiei de noi statii de distributie, precum si modernizarii celor existente. In primul trimestru al anului 2006 au fost deschise 3 noi statii PetromV, anunta compania.