Pentru ca resursele necesare acestei achizitii majore sa fie folosite cat mai eficient, conducerea companiei a optat pentru finantare prin atragerea de capital de pe piata de capital, dar si de la banci. Astfel, dupa obtinerea acordului Consiliului Concurentei pentru aceasta achizitie, Flamingo International a initiat si derulat o majorare de capital social.

Majorarea de capital social a constat in oferirea spre subscriere a unui numar de 316.894.607 actiuni Flamingo, la un pret de subscriere de 0.437 RON/actiune, adica peste pretul de tranzactionare a acestor titluri, in 2006, la Bursa de Valori Bucuresti. Din totalul actiunilor nou emise au fost subscrise un numar de 256.696.263, din care un numar de 225.000.000 actiuni noi Flamingo au fost subscrise de catre actionarii Flanco International. In urma finalizarii procesului de subscriere sumele atrase au depasit asteptarile emitentului, atingand valoarea de 32 milioane Euro.

Prin urmare, totalul actiunilor Flamingo International in circulatie este in prezent de 779.050.011 actiuni, iar capitalul social subscris si varsat de 77.905.001,1 de lei. Totalul primelor de emisiune in suma de 86.506.640,63 de lei a fost incorporat in rezerve.

In urma finalizarii acestei tranzactii complexe, structura actionariatului Flamingo International s-a modificat, Flanco Holding Ltd devenind al doilea actionar semnificativ cu o detinere de 28,9% din capitalul social al Flamingo, in timp ce detinerea actionarului majoritar Dragos Cinca s-a redus de la 61,5% la 41,3% din capitalul social.

"Aceasta reusita ne bucura, dar in acelasi timp stim foarte bine ca adauga responsabilitati sporite catre conducerea grupului. Procesul de integrare a celor doua companii a inceput deja si suntem hotarati sa il finalizam in cel mai scurt timp posibil, pentru a putea sa beneficiem cat mai curand de beneficiile care le ofera aceasta tranzactie majora prin care Flanco a devenit parte integranta a grupului Flamingo. Prin combinarea inteligenta a fortelor celor doua companii vom reusi sa ne crestem eficienta cu care ne folosim resursele, precum si calitatea serviciilor pe care le oferim clientilor nostri" a spus Dragos Cinca, presedintele Flamingo International.

„Suntem foarte incantati de finalizarea acestei tranzactii. Credem ca prin aceasta uniune a fortelor am creat un grup puternic in vanzarea de produse electronice, electrocasnice si IT in Romania. Tranzactia in sine reprezinta o noua etapa din procesul investitional in Flanco. Actionarii Flanco Holding Ltd – Oresa Ventures, DBG Eastern Europe II LP si Florin Andronescu vor avea un rol activ in grupul nou format, fiind reprezentati si in board-ul companiei, si hotarati sa sustina implementarea unui plan de afaceri ambitios." a declarat Erik Hallgren, Managing Director ORESA Ventures, actionar Flamingo International prin intermediul Flanco Holding Ltd.

In urmatoarele saptamani cele doua firme vor definitiva planul de afaceri, bugetul comun pentru 2006, precum si strategia pentru urmatorii ani, care vor fi comunicate in cel mai scurt timp publicului interesat.

Cu vanzari de peste 175 de milioane de euro in 2005, grupul Flamingo International cuprinde trei lanturi de retail: Flanco, Flamingo si Future Shop, dar si o companie de distributie a produselor IT. Insumand 180 de magazine, prin cele trei lanturi de retail sunt comercializate produse IT&C, electronice si electrocasnice, atat in Romania, cat si in Bulgaria si Serbia-Muntenegru.

Citeste si:

Concurenta este foarte dura, iar marjele de profit sunt in scadere, iar aceasta miscare pare a fi cea mai logica pentru un grad mai mare de rentabilitate.

Pentru anul 2005 piata de profil a fost estimata la aproximativ 850 de milioane de euro, iar pentru 2006 principalii jucatori se asteapta sa depaseasca un miliard de euro.

Cu toate acestea, liderul pietei nu considera aceasta mutare a fi una amenintoare. "Consider ca aceasta fuziune nu reprezinta a amenintare concreta pentru Altex. Din punctul nostru de vedere prin aceasta fuziune se unesc doua cifre de afaceri care va duce la o crestere a veniturilor pentru noul grup format. Insa pentru piata lucrurile nu se vor schimba foarte mult. Depinde mai departe care va fi strategia care urmeaza dupa fuziune. Altfel spus, in acest moment sunt aceleasi magazine Flanco sau Flamingo, nefiind nicio schimbare insemnata," a declarat recent pentru Wall-Street Chief Operating Officer Altex.

Flanco, prin reteaua sa de 96 de magazine, isi mentine pozitia de lider in retailul de electronice si electrocasnice in ceea ce priveste productivitatea magazinelor si a personalului, exprimate in vanzari per suprafata, respectiv vanzari per angajat. Conceptul Flanco World presupune magazine cu suprafete mari (1800 – 3000 mp) amplasate in orase mari si medii, in centre de retail usor de accesat. In magazinele Flanco World consumatorii gasesc cele mai bune oferte pentru fiecare categorie de produse si o gama larga de solutii pentru echiparea casei cu produse electrocasnice, electronice, IT&C. Primul magazin Flanco World s-a lansat in noiembrie 2005 in Brasov.

Liderul pietei de IT&C din Romania, Flamingo, cu peste 100 de magazine deschise in Romania, dar si in Bulgaria si Serbia, impreuna cu lantul Future Shop, insumeaza o suprafata totala de vanzare de aproximativ 14.000 mp. In magazinele Flamingo clientii pot gasi ultimele noutati din domeniul IT, dar si produse electronice de ultima generatie.
Lantul Future Shop, lansat anul trecut, ofera o gama larga de produse "mobile", cum sunt notebook-uri, MP3, camere digitale foto si video, telefoane mobile.

Compania de distributie Flamingo Distribution Center (FDC)din cadrul grupului isi desfasoara activitatea in sapte tari, una dintre cele mai importante fiind Olanda, din care se realizeaza si distributia regionala. In Romania, o pondere semnificativa din activitatea FDC o reprezinta sectorul corporate.

Din iulie 2005 Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti. Situatiile financiare anuale 2005 ale Flamingo International sunt auditate de PricewaterhouseCoopers.