Venituri de miliarde de dolari anual si un gigant al industriei care absoarbe aproape toate veniturile: Apple Computer Inc. Compania americana obtine venituri frumoase din afacerea cu melodii stocate in format digital, neavand practic concurent pe piata, numai ca la orizont apare o amenintare: o alianta intre cel mai popular post TV din industrie si cea mai mare companie IT din lume

MTV si Microsoft au incheiat un acord in urma caruia vor lansa un serviciu de cumparare a melodiilor in format digital, informeaza Macworld Daily News. Software-ul muzical, care se va numi Urge, va fi lansat pe 17 mai si va reprezenta un concurent serios pentru serviciul iTunes al celor de la Apple. Mai mult decat atat, Urge va fi inclus in viitoarea versiune de Windows Media Player, care va putea fi descarcat de toti utilizatorii soft-ului Microsoft.

Serviciul va fi foarte competitiv comparativ cu magazinul virtual iTunes, preturile melodiilor fiind identic (0,99 dolari), in plus Urge oferind posibilitatea descarcarii unor albume intregi pentru 9,95 dolari respectiv 14,95 dolari. Potrivit oficialilor celor doua companii, software-ul va porni la drum cu un bagaj initial de doua milioane de melodii, multe dintre ele hituri prezente si pe MTV. De asemenea, in viitor vor putea fi descarcate si programe ale postului de televiziune, numarul total al pieselor stocate si oferite spre vanzare fiind aproximativ egal cu cel oferit de Apple in cadrul iTunes.

Apple, atacat pe doua fronturi

Urge se anunta un primul concurent serios pentru serviciul iTunes al celor de la Apple. In acest moment, compania care a lansat Mac-ul detine un monopol pe piata asemanator celui detinut de Microsoft in materie de sisteme de utilizare a computerelor, prelungind de curand contractele cu cele mai mari case de discuri din lume, Universal, Warner Music, EMI si Sony BMG, care au acceptat sa ofere in continuare piese pentru iTunes.

Este adevarat ca serviciul Apple are un avantaj in fata Urge in ceea ce priveste fixarea in mintea utilizatorilor, numai ca noul soft al MTV si Microsoft va fi sustinut din plin de toate posturile muzicale care fac parte din grupul MTV, Urge venind deja cu o baza de 160 de milioane de potentiali clienti.

Veniturile Apple vor avea de suferit si din cauza deciziei de a nu fi posibila descarcarea melodiilor pe iPod-uri. Apple a comercializat in ultimele sase luni peste 22,5 milioane de unitati din seria sa de playare digitale, si este putin probabil ca vanzarile sale vor fi afectate pe termen scurt de optiunea aliatilor MTV si Mircrosoft. Melodiile cumparate prin intermediul Urge vor putea fi descarcate doar in computerele personale si in alte MP3 playere, precum iRiver, care pana acum nu a reusit sa micsoreze cota de piata a iPod-ului Apple.

Google si Yahoo intra in hora

Cel mai asteptat pas pe acest segment al industriei este intrarea Google in j oc, compania america lansand deocamdata doar Google Video Store, prin care utilizatorii pot achizitiona formate video, de la clipuri la cele mai recente emisiuni din SUA. Apple spre exemplu, era deja prezent pe acest segment de la finele lui 2005, cand a inceput sa ofere formate video, in acest moment compania americana oferind peste 3000 de clipuri muzicale.

Nici Yahoo nu doreste sa ramana in urma pe acest segment de piata, lansand de curand o noua versiune a software-ului sau muzical, la care a adaugat o serie de noi caracteristici menite sa usureze utilizarea software-ului in retele si cu MP3 playere. Utilizatorii isi pot face un abonament lunar la Yahoo si pe baza acestuia pot descarca melodii in forma digitala folosind serviciul Music Engine. O alta imbunatatire a noi versiuni Yahoo este posibilitatea schimbarii playlist-urilor cu o mai mare usurinta, precum si incarcarea de muzica din colectiile altor persoane ce utilizeaza software-ul Yahoo instant messenger.

Si Microsoft a intrat in joc, prin noul sau dispozitiv Origami, care combina functiile unui player de muzica digitala cu cele ale unui computer si ale unei console de jocuri. Chiar daca produsul Microsoft ofera mai multe functii, utilizatorii pot alege intr-un final sa plateasca mai mult decat ar costa un iPod, dar sa aiba mai multe functii la dispozitie.

Competitia se incinge cu noul magazin virtual al celor de la MTV si Microsoft, si cu noile servicii lansate de Yahoo si de catre Google, iar din aceasta competitie vor avea de castigat in primul rand consumatorii, consecinta directa fiind scadere preturilor.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.