In timp ce primii doi mari jucatori de pe piata operatorilor de cablu, in speta Astral Telecom si RCS&RDS, nu au planuri de extindere a retelelor   in zonele neacoperite, din simplul motiv ca acest proces presupune un risc investitional, companiile mai mici vizeaza expansiunea pentru acoperirea oraselor in care cele doua nume nu sunt prezente. Batalia se da intre operatorii medii si mici, principalul jucator de pe acest segment fiind CCC Blue Telecom, fosta SC Cony-Sat, a omului de afaceri Catalin Constantin Chelu, si cele doua companii mari care au simtit ca extinderea serviciilor digitale reprezinta o afacere mult mai benefica.
"Disputa se da pentru acoperirea unei nise de 500.000 de abonati, impartiti la circa 600 de companii mici", ne-a declarat Radu Petric, presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu.

La nivel local, marii operatori nu mai investesc in serviciile de cablu, mergand direct pe televiziunea digitala. "Costurile pentru extinderea prin satelit sunt mai reduse decat daca ne-am apuca sa construim o infrastructura noua de cablu acolo unde nu suntem prezenti", ne-a declarat Ionut Tarcea, director de marketing la RCS&RDS. in aceste conditii, operatorii mici de pe plan regional, furnizori de cablu tv, vor fi concurati in mod direct de serviciile digitale. Chiar daca, in prezent, cablarea se afla inca intr-o perioada de expansiune, ramane de vazut in ce masura vor rezista in fata presiunii serviciilor digitale.