Aproximativ 200.000 de metri patrati este suprafata care va imbogati piata spatiilor de birouri din Bucuresti. Aceasta este si miza "bataliei" care urmeaza sa se dea anul acesta intre firmele de catering. Astoria Business Center, Millennium Business Center, North Gate, America House ori Art Center sunt doar cateva nume sonore de cladiri de birouri care asteapta sa fie cucerite de furnizorii de servicii din domeniul gastronomiei. Cele mai profitabile afaceri in catering se fac din ocazii, aproximativ 60% din activitatile prestate de aceste firme fiind organizarile de cocktailuri, dineuri, petreceri de firma sau deja cunoscutele "traininguri". Pranzul oferit de companii propriilor angajati prin intermediul cateringului ocupa doar 15% din businessul prestatorilor.

"Serviciile de catering au crescut de la an la an, mai ales prin intermediul marilor centre de afaceri - cel mai bun client. Putem spune ca afacerea, pur si simplu, a explodat in cinci ani", ne-a declarat Teofil Vultur, vicepresedinte al Asociatiei de Catering din Romania.

Tot mai multe companii, dar si persoane private apeleaza la aceste servicii pentru asigurarea unei mese calde angajatilor ori pentru organizari de evenimente. Totusi, "grosul" afacerii nu este dat de comenzile companiilor pentru servirea mesei de pranz. Banii se scot din receptii, cocktailuri, conferinte sau intalniri de afaceri, ocazii care asigura nu mai putin de 60% din activitatea prestatorilor de catering, explica Teofil Vultur.

Din acest motiv, unele firme s-au specializat numai pentru asemenea ocazii, cum este cazul Privileg Catering din Bucuresti. "Recomandarea cantareste foarte mult in castigarea unui contract de catering", ne-a declarat Anca Mitu, administratorul firmei bucurestene. Nu toate comenzile punctuale sunt insa de ordinul miilor de euro, asa cum se intampla, de exemplu, cu petrecerile de Craciun. "Dar bugetul unui eveniment poate fi si numai de cateva sute de euro", explica Anca Mitu. Nu in ultimul rand, furnizarea meselor pentru elevii din tabere sau internate ocupa 25% din totalul pietei, mai adauga vicepresedintele organizatiei de profil.