Inceputul acestui an a adus cu sine o serie de schimbari de pozitie in topul vinzarilor de autoturisme pe piata auto romaneasca.
Cea mai semnificativa dintre ele s-a petrecut la virful clasamentului, unde liderul incontestabil de pina acum, Renault, a parasit prima pozitie in favoarea cehilor de la Skoda. La sfirsitul perioadei ianuarie-martie 2005, Skoda s-a clasat a doua in topul vinzarilor pe marci.
Fata de anul anterior, marca ceha a cunoscut o crestere de 63,7%, ajungind sa vinda 3.967 de unitati in primul trimestru din 2006. Renault a crescut in prima parte a acestui an doar cu un punct procentual, comparativ cu perioada similara a anului trecut, atingind 3.664 de unitati comercializate. Este cel mai mic nivel de crestere inregistrat in cazul primelor zece marci din import.
Cu o crestere de peste 25% fata de 2005, Volkswagen este singura marca de automobile care a reusit sa-si mentina pozitia si in acest an. Nemtii au ramas constant pe locul al treilea, cu 2.887 de unitati vindute in prima parte a anului 2006.
Schimbari de mijloc
La mijlocul clasamentului, Peugeot a pierdut un loc in favoarea Opel, pierzind locul al patrulea pe care l-a detinut anul trecut.
Prin comparatie, Peugeot a inregistrat o urcare de numai 3,9 puncte procentuale, pina la 2.034 de unitati, in timp ce Opel a inregistrat cea mai mare crestere dintre toate marcile din import. In urcare cu 148,2%, Opel a ajuns pe locul al patrulea, cu 2.169 de unitati comercializate la sfirsitul primului trimestru din acest an. Ford a urcat cu 146,6% in primul trimestru din 2006, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Ford a avansat cu o pozitie, de pe locul sapte pe sase, cu 1.936 de unitati vindute in acest an.
Tot o urcare de un loc a consemnat si Hyundai, care si-a majorat vinzarile cu 85,7%, pina la 1.255 de exemplare, in prima parte a acestui an. Desi a consemnat o crestere de peste 54%, Chevrolet a pierdut in acest an doua pozitii, ajungind cu cele 1.225 de unitati pe locul al optulea. La finalul topului primelor zece marci din import, constructorul italian Fiat a cedat locul celor de la Toyota, care si-au gasit 969 de clienti in primul trimestru din acest an, cu 46,2% mai mult decit in perioada similara a anului trecut.
Fiat a raportat un ritm de crestere de 29,8%, pina la 863 de unitati, si s-a clasat pe pozitia a zecea.
Peste 25.000 de autoturisme din import au fost comercializate in perioada ianuarie-martie 2006 in Romania.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Soarele răsare din Vestul României: Județul Arad pregătește un nou parc...
Sursa: wall-street.ro