Cine nu ar dori sa aiba o afacere sub marca Pizza Hut, KFC, Springfield, Women’Secret sau Zara? Numarul in crestere de centre comerciale de calitate atrage dupa sine si lanturi noi de magazine. In primele trei luni ale anului curent, ofensiva francizelor a adus pe piata cateva noi branduri cu contracte la nivel de master franciza: Women’Secret, l’Occitane, CarreBlanc, Springfield si Chateau Blanc. Ultima venita este celebra marca Esprit. Compania specializata in consultanta pe segmentul francizelor, CHR Consulting, estimeaza pentru anul urmator intrarea si mai multor nume sonore pe piata romaneasca, lucru datorat atat potentialului ridicat al pietei, cat si apetitului investitorilor romani fata de acest sistem de afacere.

Unul dintre numele grele care urmeaza sa fie lansat pe piata, lantul american de restaurante Taco Bell, va fi adus in Romania de catre omul de afaceri Nicolae Badea, unul dintre actionarii semnificativi de la clubul de fotbal Dinamo Bucuresti.

In afara de acesta, omul de afaceri sustine ca va incerca sa mai aduca si alte nume sonore. Ar aduce si in fotbal, daca s-ar putea.... "Ar fi perfect daca as putea sa iau o franciza de la Manchester United si sa o aduc la Dinamo", glumeste Badea. si Octavian Radu, presedintele grupului RTC, a intrat din acest an in afaceri cu francize. Radu detine 40% din firma AAV Group, care a adus in Romania brandurile Esprit, Women’Secret si Springfield. "Mai suntem in negocieri cu alte trei branduri. Unul de vestimentatie pentru copii, altul de pantofi si al treilea de accesorii precum curele, cercei sau bratari", spune Vicentiu Zorzolan, cel care detine 60% din AAV Group.

Ofensiva de primavara pe piata francizei

Esprit, Springfield, Taco Bell. Sunt marci bine intiparite in mintea consumatorilor din lumea intreaga. Oamenii de afaceri Nicolae Badea, Vicentiu Zorzolan si Octavian Radu sunt cei care tin in maini planurile de expansiune locala a acestor francize.

"Am vazut potentialul de piata si apetitul romanilor pentru moda. Piata locala poate fi un factor cheie in atingerea obiectivului nostru de crestere a cifrei de afaceri pe termen mediu. Nu omitem, desigur, faptul ca Romania e foarte aproape de momentul in care va face parte din Uniunea Europeana", spune Corinna Pernau, export manager la Esprit Wholesale GmbH, explicand motivele pentru care compania a facut acum pasul spre piata romaneasca. si nu o va face singura, ci dupa un model de succes, verificat de-a lungul anilor in intreaga lume: franciza. Asa ca, Esprit isi croieste drum prin tot mai disputata piata locala a retelelor francizate prin intermediul unui partener local. Este vorba de AAV Group, firma condusa de Vicentiu Zorzolan si in a carei actionariat figureaza si omul de afaceri Radu Octavian, fondatorul RTC Holding.

Povestea lui Zorzolan este simpla, dar cuprinzatoare. Dupa ce a lucrat 11 ani la tipografia Inform Lykos, Zorzolan a decis anul trecut ca este timpul sa intre intr-o afacere pe cont propriu. A analizat atent mai multe piete si s-a gandit ca un domeniu care nu s-a dezvoltat suficient si unde mai este destul loc pentru noii veniti este cel al textilelor. Asa ca a infiintat compania si a inceput negocierile pentru a atrage in Romania, in sistem de franciza, lanturile de magazine de vestimentatie Esprit, Springfield si Women’Secret.


Despre autor:

Capital

Sursa: Capital


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.