Piata hoteliera de doua stele are un potential imens de dezvoltare in urmatorii ani. Deja, grupul hotelier francez Accor a anuntat ca va investi in proiectul Etap Romania. Noul proiect se adreseaza persoanelor cu venituri mici si medii, o camera urmand sa coste 25- 30 de euro pe noapte

Piata hoteliera de doua stele are un potential imens de dezvoltare in urmatorii ani in Romania, mai multe lanturi locale si internationale exprimandu-si interesul de a intra pe acest segment.

Lantul hotelier francez Accor, unul dintre cele mai renumite din lume, si-a anuntat intentia de a introduce in Romania un nou brand hotelier de doua stele, prin investitii in lantul Etap. Prima astfel de unitate urmeaza sa fie deschisa in Bucuresti in 2007. Hotelurile se adreseaza persoanelor cu venituri mici si medii, o camera urmand sa coste 25-30 de euro pe noapte. Pentru acest proiect, grupul va lucra in parteneriat cu lantul hotelier Continental, care se va ocupa de dezvoltatea hotelurilor, si cu care si-a propus sa extinda proiectul in toata tara.

Accor este deja prezent pe piata hoteliera din Romania cu un hotel de patru stele, Sofitel, si cu unul de trei stele, Ibis, anul acesta urmand sa isi extinda investitia pe segmentul de patru stele prin investitia in Novotel. In Europa Occidentala, ideea de hotel adresat clientilor cu venituri mici nu este noua. De fapt, aici functioneaza mai multe astfel de lanturi hoteliere, cele mai renumite fiind Formula 1, Etap, Novex si Cachan, si care au tarife scazute, incepand de la 30 de euro pe noapte.

Capacitati de cazare inca scazute

O analiza a Peacock, companie de consultanta in industria ospitalitatii si parte a grupului hotelier Peacock Hotels, arata ca industria de profil din Romania va cunoaste investitii majore in urmatorii ani. O noutate a demersurilor investitionale in Bucuresti, spun specialistii, o reprezinta initierea proiectelor de doua stele, adresate cu precadere clientilor cu venituri medii si mici.

Paul Marasoiu, presedintele Peacock Hotels Romania si unul dintre promotorii investitiilor hoteliere de doua stele, vorbeste despre potentialul imens al acestei investitii, pe fondul unei prezente scazute a capacitatilor de cazare, de doar 1,2% din totalul populatiei. Mai mult, nivelul atractiv al preturilor, dublat de un grad relativ inalt de securitate a zonei vor contribui la dezvoltarea segmentului de leisure, adresat tuturor categoriilor sociale. Mai mult, comparativ cu ultimii ani, perioada caracterizata de un interes concentrat pe proiecte mici si medii, in gama hotelurilor de trei stele, perspectiva acestui an si urmatorilor vizeaza o mai clara dezvoltare a proiectelor de mare anvergura, de 4 si 5 stele.

Investitii de 1,1 miliarde euro

O astfel de afacere este inca profitabila, pentru ca Romania si Bucurestiul au reusit sa urce in topul preferintelor turistilor si investitorilor, surclasand uneori tarile vestice. Potrivit specialistilor Peacock, totalul investitiilor la sfarsitul anului trecut tindea catre 400 milioane euro, pentru ca in intervalul 2006 - 2009 investitiile cumulate in industria ospitalitatii sa depaseasca 1,1 miliarde euro.

Mai mult, gradul mediu de ocupare al intregii capacitati de cazare din Bucuresti a crescut in 2005 fata de anul precedent cu peste 5%, tinzand catre 69%, in pofida unui numar redus de capacitati de cazare, raportat la numarul de locuitori. S-a depasit astfel media europeana cu aproape 2% si s-a situat la acelasi nivel cu media central-sud-est europeana, zona ce reprezinta motorul cresterii gradului de ocupare la nivel european. Specialistii din piata estimeaza ca tariful mediu practicat de hotelurile din Bucuresti se situeaza la 106 euro, cu aproape 3 euro peste media europeana, ceea ce denota o lipsa acuta a prezentei pe segmentul low cost.

3* celebre in Romania

Pe de alta parte, specialistii companiei de consultanta HSV International spun ca cele mai profitabile investitii in industria hoteliera romaneasca trebuie sa se axeze pe unitatile de patru si cinci stele, unde este inca loc pentru investitii de mare anvergura.

De fapt, spun specialistii, investitiile ar trebui sa evite in principal segmentul hotelier trei stele, dar si cel de doua stele, deja puternic prezente in Romania. Analistii spun ca pe termen mediu si lung segmentul hotelier de trei stele va cunoaste suprasaturarea. Mai mult, spun ei, diferentele costurilor de constructie intre unitatile de trei si cele de patru stele sunt minime, in timp ce rata de performanta a celor din urma este mai mare in tara noastra. Mai mult, se estimeaza ca investitiile in unitatile de cinci stele vor deveni profitabile incepand cu 2008-2009, atunci cand piata va fi suficient de matura pentru a absorbi astfel de investitii.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.