In sfarsit, reactia investitorilor la publicarea rezultatelor financiare ale celui mai mare motor de cautare din lume, Google, a fost una favorabila: profitul inregistrat de companie in primul trimestru a crescut cu 60%, cu mult peste estimarile specialistilor, scrie New York Times.

In urma cu trei luni, compania a dezamagit investitorii cu toate ca profitul pe ultimul trimestru al anului trecut crescuse cu 82%. In acel moment, bursa Nasdaq a primit negativ acele rezultate, iar valoarea actiunilor Google a scazut atunci cu 16%, reducand cu peste 20 de miliarde de dolari valoarea de piata a companiei.

De aceasta data, investitorii au toate motivele sa fie mai mult decat multumiti. "Investitorii au reactionat in mod surprinzator pozitiv, mai ales datorita faptului ca asteptarile lor nu erau foarte ridicate," a declarat Safa Rashtchy, analist in cadrul Piper Jaffray & Company.

Astfel, in primele trei luni ale lui 2006, Google a raportat un profit de 592,3 milioane de dolari. Castigul investitorilor in aceasta perioada a fost de 1,95 dolari pe actiune (fata de1,22 dolari in ultimul trimestru)

In acelasi timp, veniturile companiei au crescut la 2,25 miliarde de dolari, o crestere de 72 procenta fata de perioada similara a anului trecut.

Mai mult, oficialii Google se lauda si cu o crestere continua a cotei de piata in intreaga lume, incasarile din publicitate sporind considerabil.

Eric E. Schmidt, director executiv in cadrul companiei, a apreciat ca aceasta crestere a cotei de piata se explica prin numarul tot mai mare de utilizatori care au ales noile servicii lansate de Google precum Google Earth, Google Video sau Google Maps, dar si introducerea portalului Google News intr-un numar tot mai mare de tari.

Rivalul Yahoo - in scadere

Yahoo, cei mai important competitor al Google in segmentul cautarii online raportat ieri un declin de 22 de procente al profitului brut in primul trimestru al acestui an, insa conform cu asteptarile oficialilor comaniei.

In acelasi timp, Yahoo a precizat ca incasarile din businessul cu publicitate au sporit cu 35% ca urmare a numarului tot mai mare de firme care platesc pentru a avea postate reckamele pe o pozitie cat mai aproape de rezultatele cautarii.

"Sectorul publicitatii a cunoscut la noi o crestere spectaculoasa, iar numarul de utilizatori proprii este in continua crestere," a declarat Terry Semel, director executiv al Yahoo.

In aceasta perioada compania are in plan sa coreleze reclamele de pe site cu cuvintele cheie dupa care un anumit utilizator efectueaza o cautare.

Un studiu de piata intocmit de ComScore confirma datele statistice prezentate de compania Google: Yahoo a ajuns sa fie depasit de cel mai mare motor de cautare din lume in ceea ce priveste cota de piata.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.