Lansat in Romania in numarul de ianuarie al revistei Readerís Digest, si derulat pe o perioada de o luna, pe un esantion de respondenti selectati dintre cititorii revistei, studiul a desemnat 25 de branduri carora cititorii revistei le-au acordat increderea lor, cea mai inalta distinctie cu care un consumator poate onora un brand sau altul.

Nokia si Connex - cele mai apreciate marci in zona IT&C

Campionul castigatorilor multinationali este brandul Nokia, care si-a adjudecat trofeul categoriei Telefonie Mobila atat in Romania, cat si in toate celelalte 14 tari europene unde s-a desfasurat studiul Trusted Brand. In acelasi timp, oficialii Nokia sustin ca s-au clasat anul trecut pe primul loc in topul producatorilor de telefoane mobile pe piata din Romania. Connex este brandul de telefonie mobila care a acumulat cele mai multe voturi la capitolul Operator Telefonie Mobila.

Brandul Visa lider pe carduri, iar BCR-ul lider incontestabil

In sectorul bancar, BCR s-a clasat pe locul cel mai inalt al podiumului, acumuland putin sub 40% din voturile cititorilor Reader's Digest. Visa a fost votat drept cardul in care respondentii au cea mai mare incredere (inregistrand performanta de a primi acest titlu si in alte 13 tari), iar Asirom a fost desemnat drept cel mai de incredere brand din domeniul Asigurarilor. Asirom este a doua companie de pe piata asigurarilor, cu afaceri de aproape 160 mil. euro.

Liderul categoriei Automobile este Mercedes, iar Petrom ocupa acelasi loc fruntas in topul Benzinariilor. Brandul numarul unu in Calculatoare: Intel. Phillips si-a adjudecat pozitia similara la categoria Electrocasnice. Metro este brandul de Centru Comercial ce inspira cea mai multa incredere romanilor. In acelasi timp, Metro Cash & Carry Romania este cea mai mare retea de comert de pe piata locala su afaceri anuale ce depasesc 1,2 miliarde de euro.

Ariel si Head & Shoulders se dovedesc doua pariuri castigate ale producatorului Procter & Gamble, unul dintre cei mai mari advertiseri autohtoni adunind un vot de incredere decisiv atat de la respondentii studiului Trusted Brand din Romania, cat si din alte 5 tari in care s-a desfasurat sondajul (Ariel). Un alt campion multinational, brandul Colgate, si-a asigurat recunoasterea internationala in 6 din cele 14 tari in care s-a desfasurat sondajul (inclusiv Romania). Categoria Cosmetice a fost castigata de Avon, marca care a intruchipat increderea pentru cititorii Reader's Digest din alte trei tari europene pe langa Romania.

Brandul Mobexpert a fost desemnat drept castigator al increderii cititorilor Reader's Digest la categoria Mobila. Eurovita sunt cele mai de incredere vitamine, in timp ce brandul Coldrex detine aceeasi pozitia de forta pe piata Medicamentelor impotriva Racelii.

Investitii de peste 1 mil. de dolari pentru un brand puternic

La categoria Apa Minerala, Borsec a insumat cele mai multe dintre preferintele romanilor. Brandul Prigat a triumfat pe segmentul Sucuri Naturale. In 2005, QAB a alocat peste 1 milion de dolari campaniei de marketing si promovare a brandului Prigat. "Vom continua sa investim in acest brand, in beneficiul consumatorilor ale caror asteptari au crescut semnificativ", declara Daniela Dumitru, Brand Manager Prigat, QAB.

Citeste si:

Marca Bunica, detinuta de filiala romaneasca a grupului norvegian Orkla Foods este premianta categoriei Ulei de gatit, iar Knorr, un produs al gigantului Unilever este brandul cel mai de incredere cand vine vorba de Condimente.

Branduri politice: Traian Basescu ramane lider

Presedintele Romaniei, Traian Basescu, este in continuare figura publica in care respondentii au cea mai mare incredere, asa cum indica si sondajele de opinie efectuate la nivel national. La capitolul media, PRO TV domina segmentul TV, Europa FM pe cel radio, iar Jurmalul National a fost votat drept cel mai de incredere cotidian.

Toate marcile castigatoare au dreptul ca, timp de un an, sa foloseasca insemnul Trusted Brand in toate campaniile de presa de pe teritoriul Romaniei, inclusiv pe eticheta de produs.

Marca inregistrata la nivel european de catre Reader's Digest, studiul Trusted Brand este unul dintre cele mai ample si complexe studii asupra consumatorului din Europa. Obiectivul principal al studiului este desemnarea acelor branduri in care au incredere consumatorii europeni.

In prezent, Trusted Brand se afla la al saselea an consecutiv in care se desfasoara in granite europene, ajungind sa fie actualmente organizat in 15 tari, printre care Franta, Spania, Marea Britanie sau Germania, si mai nou, Romania. Studiul ofera date comparabile pentru toate tarile in care este implementat.

Cele 363,740 de voturi cumulate la nivel european, oferite de cititorii Readerís Digest, au adus in discutie peste 114,810 de produse.

Cititorii Wall-Street prefera masina si banca

Produsele IT romanesti sunt cel putin egale calitativ cu cele de pe pietele externe, dar au preturi mici in incercarea de a supravietui pe pietele externe. Dar, fara o strategie clara, coerenta si in concordanta cu evolutia Romaniei in contextul economiei mondiale, ea ramane doar un nume legat de cel al lui Dracula sau, mai nou, al Daciei Logan.

Dintre cele mai relevante branduri romanesti oferite pe piata romaneasca, dar si in exterior, cititorii Wall-Street prefera Dacia Logan a fi cel mai puternic. Astfel, la intrebarea "Care credeti ca este brandul romanesc cu cel mai mare impact?", 48,18% dintre respondenti au preferat brandul Logan. La o distanta foarte mare se claseaza BCR cu aproape 20% si Ursus cu 8,66%. Constatam ca, in total, din cei 4275 de respondenti inregistrati, aproape jumatate mizeaza pe unul dintre cele mai "proaspete" marci din Romania: vedeta Logan