Piata de curierat expres intern va continua sa cunoasca o crestere importanta de aproximativ 25 la suta anual, pentru urmatorii 4-5 ani, apreciaza directorul general al DHL Romania, Gian Sharp

"Rata medie de crestere pe segmentul intern pentru anii 2006 - 2010 este de circa 25 la suta, fiind o piata extrem de dinamica, incurajata si de momentul 1 ianuarie 2007 cand piata va cunoaste niste schimbari importante in sens pozitiv din cauza disparitiei barierelor vamale", a declarat, pentru Rompres, Gian Sharp.

Alexandru Gheorghe, Director comercial la DHL Romania a explicat ca la nivelul anului 2005 valoarea pietei de curierat expres intern se situeaza intre 40 si 50 milioane de euro.

"Pe piata de curierat expres international rata de crestere medie anuala pentru perioada 2006 - 2010 este de circa 14 - 15 la suta, o crestere care se mentine la un nivel comparativ cu cel al anilor anteriori", a precizat directorul comercial DHL Romania, Alexandru Gheorghe.

Valoarea pietei de curierat expres international pe care opereaza companiile prezente in Romania este estimata la 30 - 40 milioane de euro.

Reprezentantii DHL considera ca exista posibilitatea ca in viitor sa existe o tendinta de consolidare in special in ceea ce priveste piata curieratului expres intern dar nu se asteapta la achizitii care sa modifice ierarhiile actuale.

"Piata romaneasca nu este inca suficient de matura incat sa fie nevoie de achizitii pentru a intra pe un segment sau altul, astfel incat cred ca este mai bine sa cresti prin fortele proprii", a spus Gian Sharp.

Potrivit DHL, curieratul rutier va castiga tot mai mult teren in fata curieratului aerian, ca si un prim efect al eliminarii barierelor vamale dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.

"Curieratul a scapat de asemenea de pericolul reprezentat de diminuarea activitatii in sectorul confectiilor textile urmare a eliminarii barierelor pentru exporturile din Asia, investitiile recente din alte sectoare consumatoare de servicii de curierat cum este cel auto ducand la mentinerea unei cereri in crestere", a afirmat Gheorghe.

Piata de curierat este in crestere continua, de minim 15 la suta pe an, in 2005 cele circa 15 - 20 de companii reusind sa atinga o cifra de afaceri totala de circa 100 milioane de euro. Cresterea este explicata prin aparitia unor companii noi si prin cresterea volumului de activitate al companiilor deja existente, in 2005 fiind raportate cresteri la volumul de expedieri de circa 20 la suta, potrivit Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania /AOCR/. Pentru urmatorii doi-trei ani piata va creste in total cu circa 25-50 la suta anual, potrivit AOCR.

In prezent, companiile internationale de curierat si cele interne isi impart in mod egal piata, un procent de 50 la suta fiind reprezentat de companiile multinationale. Astfel, sunt marii jucatori multinationali - DHL, TNT, UPS, Fedex, si companiile cu capital majoritar romanesc care domina piata nationala, precum Fan Courier si Cargus. Un important segment este reprezentat de curieratul in Bucuresti, unde se afla in competitie atat Fan Courier si Cargus, cat si noi companii precum Alo Curier, Concorde, Pegasus, care detin 50 la suta din piata serviciilor de curierat din Capitala.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.