In 2004, numrul mainilor noi comercializate a crescut pin la recordul de 180.000. Dintre acestea, 145.000 sint autoturisme, restul fiind autovehicule comerciale - tiruri, autobuze i altele. "O cretere cu o treime a pieei auto este in orice conjunctur un rezultat de excepie, dar nu trebuie uitat faptul c aceast cretere vine dup ali trei ani de cretere solid", a spus Brent Valmar, preedintele Asociaiei Productorilor i Importatorilor de Automobile (APIA). Cel mai slab an pentru dealerii auto a fost in 2000, piaa in 2004 fiind de 2,15 ori mai mare decit atunci. Una peste alta, in 2004 s-a consemnat o pia de aproape dou miliarde de dolari. "Dac avem in vedere preul mediu al unei maini 10.000 de euro i inmulim cu 180.000 de automobile, ne d o sum", a declarat Valmar. 200.000 de maini pentru 2005 Pentru anul in curs, estimrile APIA sint mai temperate. Se prevede o cretere a pieei auto cu doar 10%. "Sintem increztori intr-o cretere sntoas, stabil, chiar consistent, care s duc la comercializarea a 200.000 de uniti in 2005", a spus Valmar.

"Creterea auto din 2004 este bazat pe faptul c gradul de motorizare al Romaniei este extrem de redus, aproximativ 155 de maini la 1.000 de locuitori", a precizat Valmar. "Ali factori ce au contribuit la prosperitatea pieei auto sint creterea economic i imbuntirea mediului de afaceri i multitudinea de oferte financiare disponibile pe pia. Toate conduc la creterea pieei auto", a adugat preedintele APIA. Pentru creterile pieei in 2005, un impuls il va da i prima de casaie acordat pentru mainile vechi. Alt motiv pentru care piaa va crete este scderea dobinzilor, a mai spus Valmar, adugind un ultim motiv, nu i cel din urm - organizarea in Capital a Salonului Internaional de Automobile Bucureti, in parteneriat cu AMC Promotion.

Producia romaneasc domin piaa

Piaa auto romaneasc este dominat de productorii naionali - Dacia, cu 41%, i Daewoo, cu 18,6%. Dacia a vindut 60.000 de uniti, Daewoo a comercializat 27.000 de maini, iar Aro a vindut 142 de uniti. Exporturile au cunoscut un progres apreciabil, fiind mai mare cu 84% fa de 2003, in contextul in care a ieit pe pia Dacia Logan, din acest model luind drumul strintii 20.000 de automobile. La autoturismele de import, primele dou poziii in ceea ce privete vinzrile sint ocupate, ca i in 2003, de Renault i de Skoda. "Clientul roman este pragmatic, se orienteaz spre maini care pot fi folosite in orice ocazie", a declarat Valmar. Fa de 2003, pe locurile 3 i 4 a avut loc o rocad. Peugeot a trecut pe locul 3, locul 4 revenindu-i in 2004 companiei Volkswagen. Ford a venit de pe locul 6 pe locul 5, coborind firma Opel cu un loc. Fiat a urcat in preferinele romanilor pe locul 7 de pe locul 10. Chiar dac nu s-au situat in top ten, creteri spectaculoase au fost i la BMW, Hyundai, Mitsubishi, Smart, Ssangyong, fiecare inregistrind vinzri duble in 2004 fa de 2003.