In 2004, numărul mașinilor noi comercializate a crescut pină la recordul de 180.000. Dintre acestea, 145.000 sint autoturisme, restul fiind autovehicule comerciale - tiruri, autobuze și altele. "O creștere cu o treime a pieței auto este in orice conjunctură un rezultat de excepție, dar nu trebuie uitat faptul că această creștere vine după alți trei ani de creștere solidă", a spus Brent Valmar, președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Cel mai slab an pentru dealerii auto a fost in 2000, piața in 2004 fiind de 2,15 ori mai mare decit atunci. Una peste alta, in 2004 s-a consemnat o piață de aproape două miliarde de dolari. "Dacă avem in vedere prețul mediu al unei mașini 10.000 de euro și inmulțim cu 180.000 de automobile, ne dă o sumă", a declarat Valmar. 200.000 de mașini pentru 2005 Pentru anul in curs, estimările APIA sint mai temperate. Se prevede o creștere a pieței auto cu doar 10%. "Sintem increzători intr-o creștere sănătoasă, stabilă, chiar consistentă, care să ducă la comercializarea a 200.000 de unități in 2005", a spus Valmar.

"Creșterea auto din 2004 este bazată pe faptul că gradul de motorizare al Romaniei este extrem de redus, aproximativ 155 de mașini la 1.000 de locuitori", a precizat Valmar. "Alți factori ce au contribuit la prosperitatea pieței auto sint creșterea economică și imbunătățirea mediului de afaceri și multitudinea de oferte financiare disponibile pe piață. Toate conduc la creșterea pieței auto", a adăugat președintele APIA. Pentru creșterile pieței in 2005, un impuls il va da și prima de casație acordată pentru mașinile vechi. Alt motiv pentru care piața va crește este scăderea dobinzilor, a mai spus Valmar, adăugind un ultim motiv, nu și cel din urmă - organizarea in Capitală a Salonului Internațional de Automobile București, in parteneriat cu AMC Promotion.

Producția romanească domină piața

Piața auto romanească este dominată de producătorii naționali - Dacia, cu 41%, și Daewoo, cu 18,6%. Dacia a vindut 60.000 de unități, Daewoo a comercializat 27.000 de mașini, iar Aro a vindut 142 de unități. Exporturile au cunoscut un progres apreciabil, fiind mai mare cu 84% față de 2003, in contextul in care a ieșit pe piață Dacia Logan, din acest model luind drumul străinătății 20.000 de automobile. La autoturismele de import, primele două poziții in ceea ce privește vinzările sint ocupate, ca și in 2003, de Renault și de Skoda. "Clientul roman este pragmatic, se orientează spre mașini care pot fi folosite in orice ocazie", a declarat Valmar. Față de 2003, pe locurile 3 și 4 a avut loc o rocadă. Peugeot a trecut pe locul 3, locul 4 revenindu-i in 2004 companiei Volkswagen. Ford a venit de pe locul 6 pe locul 5, coborind firma Opel cu un loc. Fiat a urcat in preferințele romanilor pe locul 7 de pe locul 10. Chiar dacă nu s-au situat in top ten, creșteri spectaculoase au fost și la BMW, Hyundai, Mitsubishi, Smart, Ssangyong, fiecare inregistrind vinzări duble in 2004 față de 2003.