Cheltuielile din domeniul publicitatii vor creste cu 6 procente in 2006, la circa 430 miliarde dolari, potrivit unui raport al agentiei Zenith Optimedia. Aceasta crestere se va produce in contextul desfasurarii Cupei Mondiale de fotbal, a cresterii utilizarii reclamelor online si a dezvoltarii pietelor emergente, cum ar fi Brazilia, Indonezia, Polonia si China, transmite publicatia Marketwatch.

Astfel, conform acestui raport, cheltuielile cu publicitatea au crescut cu 4,9 procente in 2005. Concret, cheltuielile din domeniu au totalizat 404,108 miliarde de dolari in 2005, iar estimarile pentru acest an plaseaza nivelul acestora la 429,373 miliarde de dolari.

In acelasi timp, Zenith preconizeaza ca in perioada 2005-2008 sase dintre primele zece state, in functie de contributia la cresterea publicitatii, vor fi tari cu economii in plina dezvoltare: Brazilia, China, Indonezia, Mexic, Polonia si Rusia.

Publicitatea a reprezentat anul trecut 0,96% din PIB-ul mondial in , iar Zenith se asteapta la o majorare a ponderii la 0,99% din PIB pana in 2008.

Publicitatea online va reprezenta 6,5% din totalul pietei in 2008, de la 6% in prezent, se mai arata in raportul Zenith.

Publicitatea pe continente

Publicitatea va creste in Europa pana la 4,2% in 2006, ajungand la nivelul de 113,010 miliarde dolari, fata de 108,448 miliarde in 2005.

In America de Nord, cea mai mare piata de publicitate din lume, Zenith estimeaza o crestere de 5,2 procente in 2006, pana la nivelul de 182,209 miliarde dolari

Ritmurile de avansare din Asia-Pacific si America Latina sunt apreciate la 6,8%, respectiv 9,6%.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.