Doi romani au pus pe picioare un business care a ajuns la peste 140.000 de clienti de pe intreg Globul. Reteta? Preturi foarte mici, accesibile oricarui, raportate la o calitate buna a produselor oferite si peste 5.500 de fotografi care furnizeaza constant fotografii de inalta calitate. Si multa munca desigur

Ai nevoie de o imagine, de o fotografie pentru o prezentare pe care o ai de facut, sau ai nevoie de ilustratie pentru un articol, sau chiar pentru o tema la facultate. Getty sau Corbis reprezinta doar doua din solutiile posibile, care te pot ajuta in gasirea imaginii pe care o cauti. Acestea sunt agentii de imagini de tip Royalty Free, adica platesti pentru o imagine si ai dreptul sa o folosesti de mai multe ori, in functie de anumite restrictii impuse de fiecare agentie in parte.

Dar de ce sa apelezi la Getty spre exemplu, cand avem o agentie romaneasca de imagini, care ofera preturi mai mici, si in functie de ceea ce cauti, aceeasi calitate? De la aceasta idee au pornit si Serban Enache (n.red. in stanga fotografiei) si Dragos Jianu (n.red. in drepta) care au infiintat Dreamstime.com, o agentie de imagini autohtona. Dreamstime a pornit in martie 2004 ca o agentie in-house sustinuta de "compania mama", Archiweb Design, una din cele mai importante firme de web design si new media din Romania, cu activitate inceputa in 1997.

Investitia initiala a fost zero, intrucat site-ul vindea fotografii stock pe suport CD, fotografii realizate de firma pentru utilizarea lor in cadrul proiectelor la care firma lucra. "Faptul ca acest tip de imagini erau inaccesibile clientilor nostri in cadrul agentiilor stock clasice precum Corbis sau Getty, cel putin pentru clientii romani, a facut ca aceasta baza de imagini sa se dezvolte destul de mult si de repede" a declarat pentru Wall-Street, Serban Enache, unul din fondatorii Dreamstime.

Cel mai important reper in evolutia business-ului autohton s-a produs in 2004 cand site-ul a fost reproiectat pentru cerintele pietei de la acea data, pe structura actuala. De atunci siteul este detinut de compania americana Dreamstime LLC (n. red. al carei reprezentatnt este Jeff Jones, pe scaun in fotografie) creata special pentru managementul acestuia. Firma Archiweb Design continua sa furnizeze serviciile de dezvoltare, business development si strategie necesare agentiei.

1$ fotografia

In doi ani de existenta in forma actuala, Dreamstime a ajuns la un portofoliu de aproximativ 350.000 de imagini, la acestea adaugandu-se saptamanal 10.000 de imagini noi. Fotografiile sunt trimise de fotografi, care primesc un comision pentru fiecare vanzare, acesta pornind de la 50% din pretul platit pentru o imaginie. Potrivit oficialilor Dreamstime, agentia lucreaza cu 5.700 de fotografi care furnizeaza imagini, acestia fiind si amatori dar si profesionisti cu aparatura de inalta calitate.

Care sunt atuurile Dreamstime in fata competitiei? Serban Enache considera ca pretul unei imagini "luata" de pe Dreamstime reprezinta un atuu important. "Preturile noastre sunt cele mai scazute in industria stock, furnizand in acelasi timp si comisioanele cele mai mari fotografilor pe care ii reprezentam. Costul per imagine este sub un dolar, fiind accesibil, practic, oricarei firme sau persoane din lume", a adaugat acesta.

Oficialii Dreamstime considera ca agentia de imagini pe care o conduc va face fata concurentei acerbe pe plan mondial, avand un public bine deteminat pe care nu il va pierde. "Agentiile clasice vor pastra o colectie mult mai exclusivista, avand si clienti mai exclusivisti decat agentiile de tipul Dreamstime, care se vor adresa masei mari de clienti. Regulile industriei se schimba de la o zi la alta, conceptul Dreamstime nu este unul nou, ci un nou pas in licenta de tip Royalty Free" ,a mai declarat Serban Enache.

Dreamstime tinteste Top 3

Persoanele fizice nu reprezinta insa principala sursa de venit pentru Dreamstime. Agentia de imagini ofera produse unei largi comunitati de clienti, care are peste 140.000 de membrii, printre acestia numarundu-se si agentii de publicitate si publicatii de renume, atat la nivel national cat si international. Marea majoritate a clientilor Dreamstime sunt din Statele Unite, pe urmatoarele locuri diind Marea Britanie, Germania si Canada. In total, Dreamstime inregistreaza lunar peste doua milioane de vizite unice si peste 15 milioane de afisari.

Agentia are birouri in Cape Cod - Massachusetts , Nashville - Tenessee si Bucuresti - Romania. Clientii sunt de pe toate continentele, poate mai putin Antarctida. Potrivit oficialilor companiei, agentia se claseaza in acest moment pe locul 6 in topul general al agentiilor de imagini pe plan mondial, si pe pozitia a treia din punct de vedere al traficului lunar pe segmentul agentiilor de tip Royalty Free.

Obiectivele Dreamstime sunt cat se poate de clare. "Tinta propusa pentru viitorul imediat este atingerea Top 3 General al agentiilor stock, pana in luna Martie, anul viitor. Tot pana la acea data ne propunem sa avem 1.000.000 de imagini in baza de date", a mai declarat pentru Wall-Street, Serban Enache. Acesta a mai adaugat ca pe temen mediu, listarea companiei la bursa NYSE reprezinta un obiectiv luat in considerare.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.