Astfel, cu o oferta care va asigura succesul pe a doua mare piata de retail din lume, retailerul va deschide primul magazin Ikea in Japonia, cu o suprafata de 40.000 de metri patrati, pe 24 aprilie, in Funabashi, la est de Tokyo.

Potrivit oficialilor companiei , inaugurarea urmatoarelor magazine este programata pentru luna septembrie in Yokohama, la sud deTokyo, si tocmai pentru anul 2008 in orasul Kobe, langa Osaka.

"China si Japonia reprezinta cele mai importante piete din Asia in momentul acesta pentru noi", declara la sfarsitul anului trecut directorul executiv al companiei suedeze, Anders Dahlvig.

Consideram ca Ikea este pregatita sa intre din nou pe piata de mobilier japoneza, de aceasta data cu succes. In acest sens, am efectuat cercetari in randul a sute de gospodarii si am adaptat produsele in functie de cerintele consumatorilor," a precizat directorul general al companiei, Tommy Kullberg.

Acum 20 de ani - o greseala de marketing

Citeste si:

In urma cu 20 de ani, compania suedeza Ikea a fost nevoita sa renunte la afacerile din Japonia, incat nu s-a putut adapta conditiilor pietei locale, dar si ritmului alert de evolutie al acesteia.

O alta explicatie o reprezinta, potrivit specilaistilor in marketing, preferinta si deschiderea consumatorilor japonezi pentru magazinele mici.

Strategia Ikea va fi complet diferita fata de acum 20 de ani. De aceasta data, Ikea va 'targeta' consumatorii japonezi pe cont propriu, si nu prin intermediul unui partener local, cum a procedat acum doua decenii.

"Vom intra pe piata printr-o politica foarte agresiva de pret, iar concurentii nu vor avea similare cu ale noastre", a adaugat seful Ikea.