Boeing Co., al doilea producator mondial de avioane civile, a anuntat ieri ca va extinde atat productia noii sale aeronave 787 Dreamliner, cat si capacitatea acesteiea, care va ajunge la 300 de locuri, transmite Reuters.

Aceasta decizie a fost luata in urma unor comenzi primite, mai multe companii de transport aerian anuntandu-si intentia de a achiziona acest model, a carui prim zbor va fi n 2012 potrivit estimarilor. O versiune mai mica a 787, care va avea o capacitate de 250 de locuri, va fi data in folointa in 2008, comenzile pentru aceasta reusind sa revigoreze vanzarile companiei americane.

"Odata cu trecerea timpului si dupa discutii si cu alti posibili clienti, ne-am dat seama ca intereseul pentru avioanele de dimensiuni mari este mai larg decat doar de cel aratat de Emiratele Arabe, acesta fiind motivul care ne-a facut sa privim aceasta oportunitate cu mai multa seriozitate", a declarat Mike Bair, directorul programului 787.

"Pasarile" mari poarta marca Boeing

Citeste si:

Conform cifrelor furnizate de Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni, numarul total de pasageri in anul 2005 a crescut cu 7,7%. Cei doi mari competitori de pe piata au profitat din plin de acesta crestere inregistrand cifre record de vanzari. Anul trecut Boeing a vandut mai multe aeronave de dimensiuni mari decat competitorul sau european. Airbus a vandut doar 15 modele A340 in timp ce americanii au inregistrat 154 de comenzi pentru Boeing 777.

Cu toate acestea, Airbus a ramas pentru al cincelea an consecutiv liderul pietei de profil, cu 378 de avioane comercializate, in comparatie cu 290 pentru Boeing. Si in ceea ce priveste contractele pentru construirea unor noi avioane, Airbus s-a situat peste contracanditadul sau, obtinand 1055 de comenzi in comparatie cu 1002 comenzi pentru Boeing. Aceste cifre au luat in surprindere specialistii care se asteptau ca Airbus sa piarda pozitia de lider.

Cu toate acestea, desi Airbus a vandut anul trecut mai multe aeronave, Boeing a inregistrat un profit mai mare decat rivalul sau european, aceasta fiind o consecinta a vanzarilor mai bune pe segmentul avioanelor de dimensiuni mari. Noul 787 va aduce si mai multi bani in visteria americanilor de la Boeing, oferindu-le o posibilitate de a fi si lideri in ceea ce priveste numarul de aeronave comercializate si contractate.