Asaltul Cosmote pe piata locala a telefoniei mobile nu a ramas fara raspuns, operatorii lansand oferte speciale pentru a putea atrage in continuare noi clienti, in conditiile in care concurenta este tot mai mare. S-au pregatit imediat oferte cu minute incluse, in retea sau in afara acesteia, SMS-uri mai ieftine sau alte optiuni.

Un cent pe minut

Connex Vodafone a lansat o oferta cu renumitul "cent pe minut" si cu telefoane la un dolar bucata, reduceri la abonamente si extraoptiuni, dar cu conditia ca abonamentul sa fie pe doi ani. Centul pe minut este valabil insa doar pentru 100 de minute pe luna, in retea, numai intre orele 22.00 si 10.00. Mai mult, dupa o perioada promotionala de cinci luni, utilizatorul va trebui sa achite o taxa suplimentara de doi dolari pe luna. De asemenea, telefonul la un dolar bucata este disponibil numai pentru anumite tipuri de abonamente, iar tarifele nu contin TVA. Oferta este oarecum valabila si pentru cartelele Connex Vodafone. Aici doar 20 de minute, vorbite dupa ora 22.00, sunt tarifate la un cent pe minut, iar primele 40 de mesaje SMS costa un cent, timp de doua luni (prima si a treia de la activare). Cartela vine cu un credit initial de 5 dolari.

480 de minute Orange

Orange a raspuns cu abonamente orientate mai mult spre companii, dar care ofera pana la 480 de minute nationale gratuite, in functie de optiunile alese. Prin Shared Minutes se pot comanda pana la 6.000 de minute pe luna, iar prin abonamentul Flexibil, cu 30 de dolari se obtine credit de 33 de dolari pentru convorbiri si mesaje, plus 5 dolari pentru a compensa oferta cu 20 de minute nationale incluse. Aceasta continua pentru orice tip de abonament nou. De asemenea, sunt telefoane mai ieftine, Sagem MyX1-2 la 9 dolari si alte cateva modele la oferta.

Pe partea de pre-paid, Orange continua oferta legata de bonus pentru apelurile primite. Se stie ca orice operator de telefonie incaseaza bani pentru apelurile primite din alte retele, prin tarifele de interconectare. Astfel, utilizatorii de pre-paid au bonus pentru toate apelurile pe care le primesc. Pana la 2 aprilie, bonusul este dublu.

Zapp vine cu 1.000 de minute in retea

Pe locul trei pe piata locala a telefoniei mobile si fiind singurul operator care foloseste tehnologia concurenta CDMA (standardul american rival al GSM), Zapp a lansat o contraoferta cu pachete de 600 si 1.000 de minute in retea.

Pentru 4 dolari pe luna plus TVA, Zapp ofera Talk Free, cu 600 de minute in retea, dar care pot fi consumate intre orele 21.00 si 8.00. Pentru 8 dolari pe luna, abonamentul ofera 1.000 de minute in retea, la orice ore. Dupa consumarea minutelor, pretul pentru apelurile in retea este de numai 9 centi pe minut. Cu o extraoptiune de un dolar, pretul pentru apelurile in retelele fixe scade de la 14 centi la 6 centi pe minut. Pentru un alt dolar pe luna, se poate vorbi cu o singura retea mobila concurenta la pretul de 14 centi pe minut in loc de 19 centi, tariful normal.

Citeste si:

Telemobil vrea 3G

Telemobil, care detine serviciul Zapp, intentioneaza sa participe la urmatoarea licitatie pentru achizitionarea unei licente de telefonie de generatia a treia (3G), potrivit reprezentantilor sai. Astfel, calitatea serviciilor de date va creste, iar compania va putea concura mai bine pe acest segment cu operatorii GSM. Costul unei astfel de licente este de 35 de milioane de dolari, platibili in trei rate. Zapp va acoperi pretul licentei fie prin finantare de la actionari, fie prin finantari bancare.

La randul sau, Cosmote s-a declarat interesata de cea de-a patra licenta 3G disponibila. Primele doua au revenit Connex Vodafone si Orange. Connex a lansat serviciile de telefonie de generatia a treia in aprilie 2005 si pana la finalul anului trecut avea 100.000 de clienti. Orange Romania a confirmat recent ca lansarea serviciului 3G se va face in prima jumatate a lui 2006.

Cosmote a redus oferta 2.000

Cosmote Romania a anuntat ca optiunea cu 2.000 de minute este valabila doar pentru cei care au cumparat cartelele pre-paid pana la 22 martie, in loc de 31 martie, cum se anuntase anterior.

"Cererea a fost fantastic de mare, lucru care dovedeste potentialul de crestere al bazei noastre de clienti. Am luat decizia de a limita oferta in interesul clientilor nostri actuali. Practic, am optat pentru calitate in loc de cantitate", a declarat, pentru SFin, Tereza Valcan, director de comunicare Cosmote. Despre numarul concret de noi clienti, acesta ramane un secret. "Zeci de mii de clienti beneficiaza acum de extraoptiunea de 2.000 de minute", a precizat ea.

Compania promite ca va avea si alte oferte la fel de avantajoase pentru cei care nu au apucat oferta cu 2.000 de minute, dar nu a dezvaluit nimic concret in acest sens. "Extraoptiunea Cosmote 2000 este doar prima dintr-o serie de oferte dezvoltate conform cerintelor consumatorilor, pe care le vom lansa anul acesta", a afirmat Costas Kapetanopoulos, director de marketing al Cosmote.

Oficialii companiei insista acum ca au fost rezolvate problemele tehnice semnalate de unii utilizatori, care nu puteau accesa reteaua. "Anul acesta se vor investi aproape 220 de milioane de euro pentru imbunatatirea retelei", a explicat Tereza Valcan.