Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va fi obligat sa scoata din buzunar mai multi bani pentru continuarea procesului de privatizare a fabricii craiovene. Astfel, OPSPI va trebui sa utilizeze tot bugetul pe 2006 pentru plata firmelor de avocatura implicate.
Initial, cheltuielile pentru firmele de avocatura si de consultanta urmau sa fie asigurate din bugetul Oficiului in limita prevazuta strict pentru 2005 pentru astfel de costuri, in ideea ca discutiile vor fi incheiate pana la sfarsitul anului trecut. In privatizarea fabricii de la Craiova sunt implicate nume importante din piata internationala (Renault, General Motors si Ford).

Cheltuieli "normale"

"Intrucat discutiile cu partea coreeana s-au prelungit, este normal ca o plata care se face in 2006 sa fie realizata din bugetul pentru acest an", a declarat agentiei Mediafax directorul de comunicare al Daewoo Automobile Romania, Valeriu Garlea. In bugetul pentru acest an al OPSPI a fost inclusa o suma totala de 53,1 milioane lei pentru plata onorariilor percepute de consultanti, agenti de privatizare sau firme de avocatura, cu circa 25 milioane lei mai putin decat cheltuielile prevazute pentru anul trecut.

Privatizare cu probleme

Infiintata in 1994 ca societate mixta formata de Automobile Craiova si Daewoo, Daewoo Automobile Romania are o intelegere cu General Motors Daewoo Auto and Technology, care a preluat in septembrie 2002 o parte din activele grupului sud-coreean. Acordul permite Daewoo Automobile Romania sa produca sub licenta Daewoo pana in luna octombrie a acestui an. Daewoo Motor detine un pachet de 51% din actiunile societatii de la Craiova.

Citeste si:

Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni. Guvernul a mandatat Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie sa negocieze preluarea actiunilor aflate in posesia companiei sud-coreene.

Potrivit vicepremierului George Copos, printre companiile interesate sa preia fabrica de automobile de la Craiova se numara grupurile americane Ford si General Motors, un alt nume mentionat fiind cel al Renault-Nissan.

Premierul Calin Popescu Tariceanu s-a intalnit recent, la Palatul Victoria, cu Stephen E. Biegun si Wolfgang G. Schneider, vicepresedinti ai Ford, companie al carei nume este vehiculat pentru reprivatizarea fabricii de automobile de la Craiova.

Negocierile pentru Daewoo Craiova, in ceata

Ministerul Economiei si Comertului asteapta inca un raspuns din partea coreeana referitor la o serie de puncte ramase in litigiu, pentru finalizarea negocierilor de preluare de catre statul roman a Daewoo Automobile Craiova, a declarat recent ministrul Codrut Seres.
"Unul din punctele ramase in suspensie este ca Daewoo Motor Company isi asuma datoriile pe care Daewoo Romania le are fata de aceasta si fata de Daewoo United Kingdom, dar nu si alte datorii pe care Daewoo Romania le-ar putea avea fata de afiliati ai companiilor mentionate", a precizat ministrul Economiei. El a mai specificat ca un alt punct asupra caruia cele doua parti nu au ajuns la un acord este responsabilitatea penala a managerilor coreeni care au activat la Daewoo Romania, care ar trebui sa fie, potrivit partii romane, trasi la raspundere pentru o serie de fapte care tin de activitatea firmei.