„Sintem un popor care stie ce vrea de la viata", a introdus Andi Moisescu categoria bauturilor alcoolice in festival, adaugind ca berea, vinul si tariile au avut cele mai multe intrari si nominalizari la Effie. Campionii de anul trecut, NextCap, Unirea, Dorel & Co, s-au multumit anul acesta cu argintul, iar reclama viei mostenite din tata in fiu, produsa de aceeasi agentie pentru Murfatlar, a obtinut bronzul.

Un client, doua agentii, acelasi podium

Cu statuetele cistigate la categoria bauturilor alcoolice, Bergenbier a unit pe podium si cele doua rivale autohtone, McCann si Leo Burnett. Campania realizata de McCann, cu suporterii meciului Romania-Danemarca, a luat argintul, iar gold-ul s-a dus la Leo Burnett si prietenii care in continuare „stiu de ce". „Singurul regret e ca nu am difuzat spotul de victorie", a declarat Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director McCann. Pentru finalul meciului, agentia se gindise la doua clipuri, unul pentru victorie si altul pentru infringere, iar romanii nu l-au putut vedea decit pe cel din urma. „Pe masura ce echipei nationale ii merge mai prost, lui Bergenbier ii merge mai bine", a observat si Mihai Ghyka, directorul de marketing de la Bergenbier. Leo Burnett si Bergenbier au mai cistigat o medalie de aur la categoria Promotii FMCG (Fast Moving Consumer Goods), in detrimentul gastii de la Timisoreana, care a obtinut argint cu ajutorul agentiei Lowe & Partners, la egalitate cu promotia Rama, „Calatorii muzicale in jurul lumii", realizata de Punct Advertising. Legatura dintre Delma si telenovela „Numai iubirea", gindita de Ogilvy, a obtinut bronzul, ca si Mercedes Benz si Headvertising, la categoria Promotii Non FMCG.

Nebunul a vindut bine

„Clientii curajosi cistiga", a spus la finalul serii Bogdan Naumovici, directorul de creatie de la Leo Burnett. Desi isi promisese sa fie tacutul serii, Grand Effie-ul pentru Bergenbier l-a determinat totusi sa vorbeasca pentru a repeta ca, in Romania, creativitatea este o formula de eficienta. Ceea ce s-a demonstrat si la bauturile fara alcool, unde Leo Burnett a mai cistigat o medalie de aur si una de bronz pentru Prigat Natural Energy si Prigat cu pulpa, in timp ce Fulga si NextCap, premiati cu aur anul trecut, s-au multumit de data aceasta cu bronzul. Si daca in 2005 Altex a luat goldul cu ciudata maimuta, in 2006, nebunul de la Leo Burnett a fost la fel de eficient, obtinind aur la Retail si lasind bronzul celor de la Ultra Pro Computers si Graffiti BBDO. Si tot agentia lui Naumovici a cistigat cu „Wash & Go", de la Procter & Gamble, bronzul pentru produsele nealimentare.

Citeste si:

Telefoane si ciocolata din aur

La categoria telecomunicatii, Connex si McCann au intrecut Zapp-ul, premiatii din 2005.

Campania „Impreuna" a obtinut argintul, iar „Connex pentru viitor" a fost premiat cu gold. Bucuria lui Adrian Botan, directorul de creatie de la McCann, a fost cu atit mai mare cu cit, dupa cum a povestit el, s-a chinuit cinci ani pentru a implementa aceasta idee in peisajul autohton. Agentia a continuat cu aur si argint la categoria produselor alimentare pentru Rom si Kandia. Tot gold la aceasta sectiune au obtinut si Krax si Bridge Communication, in timp ce bronzul s-a dus la Graffiti BBDO si la pateul cu cheita Bucegi.

Videanu, mai putin eficient decit Basescu

„Anul trecut luam gold cu Basescu. Acum pentru Videanu am luat bronz. A fost mai greu decit in cazul primului", marturiseste Felix Tataru, managing director GMP, la cistigarea Effie-ului pentru social. La sectiunea Durabile, Dacia Logan si Graffiti BBDO au luat argintul, iar gama Bebeko, de la Arctic si Odyssey, bronzul. Serviciile financiare, de asemenea, nu au avut decit bronz, impartit frateste de campania Bancpost realizata de Scala JWT si ABN Amro cu Odyssey, iar la „Altele", Algocalminul promovat „pe romaneste" de Spotlight a cistigat bronzul.