Advertiserii au cheltuit in lunile aprilie-mai-iunie in campanii online aproape 3 miliarde USD, o cifra mai mare cu 26% fata de aceeasi perioada a anului precedent. IAB (The Interactive Advertising Bureau) si PricewaterhouseCoopers au publicat ca si cifra exacta 2.985 miliarde USD, mai mult cu 7% decat in primul trimestru al anului.
Piata de publicitate online se afla la al 10-lea trimestru consecutiv de crestere, cu un nou record in ultimul trimestru ca si cifra globala neta cheltuita pe publicitatea online, informeaza site-ul Underclick.ro.
Publicitatea pe motoarele de cautare continua sa domine in aceste cifre, cu de 40% din cheltuielile efectuate.

Agentiile si marketerii deja sunt setate bine pe publicitatea online (cel putin in afara Romaniei) si au recunoscut "New Media" ca fiind un mediu critic pentru atingerea audientei, precum si un mediu propice pentru promovarea brandurilor. Este o cheltuiala pentru firme foarte benefica din punct de vedere al marketingului si are avantajul ca este si interactiva.
Cresterea si tendinta sunt pe de altaparte normale avand in vedere ca se petrece din ce in ce mai mult timp online. In schimb Internetul devine pe zi ce trece un mediu tot mai propice brandingului.

Bannerele online vs. text

Publicitatea prin bannere a crescut cu 26%, putin mai scazut fata de publicitatea prin reclame text, cotate la o crestere de 27%, conform IAB. O alta mare crestere o au asa zisele sisteme de "referrals" care au inghitit 347 milioane de dolari, cu o crestere de 6%, ceea ce inseamna o triplare a cifrei de trimestrul trecut.

Cea mai mare scadere o au asa numitele "programe de sponsorizare" care sunt in declin constant de la an la an, abia mai atingand 57 milioane USD. Publicitatea online creste de la an la an, iar estimarile pe viitor duc la cifre in 2009 de 22 miliarde USD.

Faptul ca in ultimii ani Internetul a devenit un mediu foarte accesat ne face sa ne gandim ca aceste cifre nu sunt chiar o mare surpriza. Cu cat mai multi oameni acceseaza Internetul pentru stiri, informatii, comunicare sau distractie cu atat piata se dezvolta.

Citeste si:

Primii in publicitatea online

Romania devine din ce in ce mai interesanta din punct de vedere al Internetului. Site-urile cu ro la sfarsit cresc, atat in useri cat si in calitate, webmasterii se rafineaza si lumea are din ce in ce mai multa incredere in mediul online. Anul acesta am reusit sa fim primii in Europa ca si crestere, lucru care nu poate decat sa ne bucure.

Cele mai recente cifre date publicitatii de catre Initiative Media ascund o realitate extrem de placuta: cea mai mare crestere a unui canal media din intreaga Europa este publicitatea online din Romania.

Procentul de 75% crestere in 2005 fata de 2004 a Internet advertisingului in Romania, potrivit previziunilor specialistilor, surclaseaza toate celelalte rate de crestere din domeniul publicitatii la nivel european.

Cresterea incasarilor din publicitate este o consecinta fireasca a cresterii atat a numarului de netizeni (Romania numarand in prezent aproximativ 5 milioane utilizatori Internet, adica 1,8% din netizenii din Europa), cat si a infrastructurii Internetului in Romania. La acestea se mai mai adauga si cresterea calitatii site-urilor web din Romania prin investitiile in furnizarea de content de valoare pentru utilizatorii romani.
Totusi, share-ul Internetului din totalul bugetelor din totalul cheltuielilor cu publicitatea este inca mic, apropiat de 1%, in vreme ce campionii absoluti la share-ul de media pe Internet sunt SUA cu 7,5% respectiv Marea Britanie cu 6,2%.