Cele mai multe autovehicule vindute la mina a doua sint in continuare cumparate din cadrul tirgurilor specializate. Cu toate acestea, importatorii de autovehicule incearca sa-si adjudece o felie dintr-un segment care are un potential semnificativ de crestere. Prin sistemul buy-back, asa cum sugereaza si numele, dealerul cumpara inapoi masina pe care a vindut-o anterior clientului in momentul in care autovehiculul avea zero kilometri la bord.

Acest sistem este folosit si pentru inapoierea masinii vechi ca avans pentru una noua. Sistemul lease-back presupune ca, in momentul in care un client este detinatorul unui contract de leasing, acesta o poate vinde dealerului care ofera acest sistem. La rindul sau, dealerul o poate revinde altui client care va prelua contractul de leasing.

Horatiu Moldovan, director Welt Auto, a declarat ca aceste servicii conduc la economisirea de timp pentru potentialii clienti, care, in plus, vor beneficia si de un pachet de servicii. „Facilitam legatura dintre cel care vrea sa vinda o masina si cel care vrea s-o cumpere. Pentru linistea cumparatorului, oferim si un pachet de servicii, care include garantia tehnica si morala, precum si alte facilitati", a completat Moldovan.

Garantiile fac toti banii

Referitor la garantia tehnica, seful de la Welt Auto a sustinut ca aceasta poate merge de la un minim de sase luni pina la doi ani. „Totul depinde de perioada de exploatare a masinii si de numarul de kilometri." Prin garantia morala, se ofera clientului un istoric al masinii pe care acesta intentioneaza sa o achizitioneze. „Oferim clientului posibilitatea de a sti de cite ori a fost masina in service, ce numar real de kilometri are sau cind au fost efectuate reviziile", a adaugat Moldovan. Accentul pus pe acordarea de facilitati este subliniat si de oficialii Automobile Bavaria, care ofera pentru sistemul buy-back garantii, posibilitatea de a testa masina inainte de cumparare si certificate de calitate a masinii.

Vinzari cu 80% mai mari

Citeste si:

Potrivit oficialului Welt Auto, numarul de masini de ocazie comercializate in 2005 a depasit pragul de 300 de unitati, cu 80% peste nivelul consemnat in 2004.

Welt Auto este divizia de masini second-hand a importatorului Porsche Romania, care comercializeaza marcile Volkswagen, Audi, Porsche, Seat si Skoda. In anul 2005 s-au vindut 32.450 de unitati, cu 84% mai multe decit in 2004. Media zilnica a fost de peste 2.700 de unitati. De la inceputul activitatii si pina in prezent, Porsche Romania a vindut peste 100.000 de autovehicule noi. Automobile Bavaria, importatorul general al marcilor BMW, Mini si Rolls-Royce in Romania, a comercializat prin sistemul buy-back 333 de unitati in 2005, dupa ce in 2004 inregistrase un numar de 280 de automobile. Pentru acest an, oficialii companiei estimeaza vinzari de peste 500 de masini. In prezent, parcul Automobile Bavaria include peste 200 de modele care pot fi achizitionate prin sistemul buy-back. Anul trecut, importatorul a vindut in Romania 1.474 de automobile noi.

Avint in 2005

Daca vinzarile de automobile de ocazie puse la dispozitie de importatorii auto sint destul de timide, piata second-hand din Romania a luat avint in 2005. Peste 74.000 de automobile la mina a doua au fost comercializate in Romania, cu 212% peste nivelul de 23.784 de unitati raportat in 2004. Numarul vehiculelor comerciale a urcat la 12.000 de unitati, cu 134% peste numarul de 5.170 de unitati inregistrate la sfirsitul anului 2004. Potrivit statisticilor, piata totala a autovehiculelor noi a crescut cu 41,7% in 2005, pina la nivelul de 256.000 de unitati, dintre care segmentul autoturismelor noi si-a adjudecat 215.532 de unitati.

Mina a doua vs nou-nout

Dealerii auto au inceput sa-si faca propriul parc si sa distribuie broturipentru modelele uzate care pot fi cumparate prin sistemul buy-back sau lease-back. In continuare va prezentam trei oferte comparative automobil nou-automobil second-hand, pentru trei niveluri de pret.