Firmele romanesti vor servicii de suport prin telefon sau chat, potrivit unui sondaj al BitDefender, divizia de securitate a datelor din cadrul Softwin, realizat recent in randul a 50 de companii cu peste 100 de angajati - pentru a determina atitudinea si nivelul de satisfactie al responsabilior IT, in ceea ce priveste solutiile de securitate utilizate.

Pentru cei intervievati, foarte important este ca siguranta pe care o furnizeaza produsul in sine, sa fie dublata de cea oferita de specialisti. Dintre serviciile adaugate cele mai apreciate sunt cele de suport tehnic.

In cele mai multe cazuri, achizitia programelor software de securitate s-a facut in urma unei testari tehnice si a comparatiei cu alte produse similare. Au fost evaluate diferite criterii cum sunt: serviciile de asistenta, usurinta in utilizare, eficienta in detectie, stabilitatea, pretul si nu in ultimul rand renumele marcii.

Potrivit Softwin, din caracteristicile acestui serviciu, posibilitatea de a primi raspunsuri in timp real prin telefon sau chat se afla pe primul loc, cu 31% din mentionari, fiind urmate de gradul de pregatire al echipei furnizorului (21%), vizitele inginerilor de suport la sediul clientului, relationarea personala cu specialistii de suport tehnic (19%) si documentatia on-line (10%).

In cele mai multe cazuri, achizitia programelor software de securitate s-a facut in urma unei testari tehnice si a comparatiei cu alte produse similare. Au fost evaluate diferite criterii precum serviciile de asistenta, usurinta in utilizare, eficienta in detectie, stabilitatea, pretul si nu in ultimul rand renumele marcii.

Dintre modalitatile de apelare a serviciilor de suport tehnic cea mai des folosita este contactarea prin telefon (41% dintre mentiuni). Urmatoarele optiuni sunt cererile trimise prin e-mail (27%), deplasarea inginerilor de suport tehnic la sediul clientului (25%) si accesarea sectiunii dedicate suportului tehnic de pe site-ul web (7%).

"Studiul a demonstrat ca securitatea retelei informatice este tratata cu maxima seriozitate de companiile mari romanesti, constiente de pierderile uriase de bani si imagine provocate de atacurile informatice. in acest context, raspunsurile arata ca serviciile asociate unei solutii de securitate a datelor au o importanta cruciala. Noi am creat un pachet special, unic pe piata romaneasca de solutii software, prin care oferim asistenta completa in instalarea, configurarea si monitorizarea produselor la sediul clientului. in momentul in care apar probleme, nelamuriri sau atacuri informatice, clientii au certitudinea ca un specialist le sta permanent la dispozitie cu solutii eficiente", a declarat Oliviu Talianu, BitDefender Regional Manager pentru Europa de Est.

Cercetarea a fost de natura calitativa, realizata prin interviuri directe cu clientii care beneficiaza de serviciile corporate de suport tehnic.

BitDefender este o suita de peste 54 de solutii pentru satisfacerea nevoilor de securitate ale mediului IT actual, oferind administrarea eficienta a amenintarilor informatice pentru peste 41 de milioane de utilizatori individuali si din corporatii, in mai mult de 100 de tari.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.