Nokia a atins la finele anului trecut o cota de piata de 35%, reafirmandu-si astfel pozitia de cel mai important producator mondial de telefoane mobile. Potrivit unui studiu amintit, citat de BBCNews, Nokia si-a crescut cota de piata de la 33% in 2004, cercetatorii grupului Gardner astimand ca Nokia va ajunge in 2007 la o cota de piata de 40 de procente. Aceasta reprezinta o revenire spectaculoasa dupa ce in 2004, vanzarile Nokia au scazut dramatic, modelele oferite de producatorul finlandez nefiind in concordanta cu asteptarile publicului. Intre timp, Nokia a lansat mai multe modele de telefoane mobile, Nokia 1100 fiid primit cel mai bine, rusind astfel sa isi creasca considerabil cota de piata.


Nokia are o cota de piata aproape dubla fata de urmatorul competitor, Motorola, care a ajuns la finele anului trecut la o cota de piata de 17,8%, cu 1,5 procente mai mult decat in 2004. Cresterea cotei detinuta de Motorola se datoreaza in special modelului Razr, care a reprezentat o revolutie in ceea ce priveste dimensiunile, si raportul cost-calitate oferite utilizatorului. Ron Garriques, directorul diviziei de telefonie mobila al Motorola, a declarat in cadrul Conferintei 3GSM de la Barcelona ca Razr inca nu si-a atins muximul de exploatare, Motorola bazandu-se in continuare pe acest model, in comparatie cu alti competitori asiatici care inoveaza pe segmentul telefoanelor mobile 3G.

Si ceilalti jucatori si-au marit cotele de piata, singurul care a scazut din acest punct de vedere fiind Samsung, de la 12,2% la 12,1 procente. In schimb, LG, al treilea jucator, si-a marit cota de piata cu 0,4 procente pana la 7,2%, la fel ca si Sony care a crescut de la 6,3% la 6,9 procente.