Ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres, impreuna cu seful Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, Mihai Catuneanu, au plecat, miercuri, in Coreea de Sud, pentru a discuta cu partea sud-coreeana stadiul in care se afla negocierile privind situatia uzinei de automobile Daewoo din Craiova. Avocatii celor doua parti vor clarifica in urmatoarele doua saptamani punctele ramase in litigiu in ceea ce priveste conditiile in care Daewoo Craiova va reveni in proprietatea statului roman.

Ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres, impreuna cu seful Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, Mihai Catuneanu, au plecat, miercuri, in Coreea de Sud, pentru a discuta cu partea sud-coreeana stadiul in care se afla negocierile privind situatia uzinei de automobile Daewoo la Craiova, informeaza un comunicat al MEC.

In urma vizitei delegatiei romane la Seul, negocierile au fost deblocate, partea sud-coreeana aratandu-si disponibilitatea de a incheia negocierile in cel mai scurt timp. Avocatii celor doua parti vor clarifica in urmatoarele doua saptamani punctele ramase in litigiu in ceea ce priveste conditiile in care Daewoo Craiova va reveni in proprietatea statului roman. De asemenea, partea romana a primit garantii din partea KAMCO (corespondentul coreean al Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului din Romania) ca toate datoriile societatii Daewoo Automobile Craiova catre DWUK au fost cesionate catre DWMotor Company.

Competitie acerba pentru compania craioveana

In comunicatul de presa dat publicitatii de MEC se arata ca firma GM Dat va extinde licenta de fabricatie si va livra in continuare, pe baza de comenzi, piese de schimb si de prim-montaj al autoturismelor fabricate la Daewoo Automobile Craiova.

Citeste si:

Doi competitori puternici si-au anuntat deja intentia de a se implica in procesul de preluare a societatii craiovene, Ford si Renault - Nissan. Desi neconfirmata inca de reprezentantii Renault, informatia potrivit careia grupul francez s-ar interesa de conditiile de achizitionare a Daewoo este tot mai des vehiculata in presa ca avand un grad inalt de ocurenta.

Intrat in Romania ca investitor de marca, concernul asiatic Daewoo Motor a fost nevoit dupa numai cativa ani sa declare falimentul. Datoriile imense avute de firma din Coreea catre banci au fortat intrarea in imposibilitate de plata, creditorii spunandu-si ultimul cuvant in 2002.

Viitor incert

Capacitatile de productie purtand marca Daewoo din intreaga lume au devenit mijloace de negociere intre bancile creditoare si unul dintre cei mai mari producatori auto mondiali, General Motors. Studiile facute de americani si propriile uzine amplasate strategic pe tot globul, au facut ca GM sa nu accepte preluarea unor uzine precum cele din Romania, Polonia sau Uzbekistan. Astfel, fabrica de la Craiova s-a vazut ajunsa in imposibilitatea de a mai produce alte modele de vehicule in afara celor deja aflate pe linia de asamblare. Mai grav chiar, noua firma GM Daewoo cea care a preluat majoritatea activelor defunctei Daewoo Motor Company a hotarat sa vanda in Europa de Est noile sale modele sub emblema Chevrolet.

In ciuda viitorului incert, compania Daewoo Automobile Romania a inregistrat, in anul 2005, o productie-record de motoare si de cutii de viteza, iar valoarea exporturilor s-a dublat comparativ cu anul 2004. In 2005, exporturile Daewoo Automobile s-au cifrat la 90 de milioane dolari, dublu fata de nivelul inregistrat in anul precedent.