Punct ochit, punct lovit. Produs in Cehia, Hyundai Accent nu va mai fi vamuit cu 30 la suta pe pietele europene. Modelul coreean ar ajunge astfel in UE la un pret mai mic decat cel al autohtonului Logan care tocmai se bucura de succes. Asaltul asiaticilor se bazeaza pe o productie de 300.000 de masini anual

Pe o piata a masinilor ieftine in continua crestere schimbarile la varf pot aparea oricand. Dovada vie, recenta victorie a Logan-ului in batalia cu Skoda Fabia. Desi comparabile ca performante, modelele Dacia Logan si Hyunday Accent nu au intrat, cel putin pana acum, intr-o competitie directa si asta mai ales datorita diferentelor de pret. Intentia coreenilor de a deschide o fabrica in Europa ar duce insa la eliminarea taxelor de import de 30% si, implicit, la diminuarea pretului practicat pe piata din Romania.

Constructorul coreean de automobile Hyundai a incheiat un acord cu statul ceh prin care se angajeaza sa investeasca un miliard de euro intr-o linie de asamblare. Fabrica nou creata ar urma sa produca 300.000 de automobile. Un Accent la 6.000-7.000 de euro cat ar fi fara taxa de 30,5% ar fi, fara indoiala un concurent serios pentru Logan. Mai ales ca dotarile asiaticei sunt superioare, iar un Logan dotat costa 8.750 de euro.

Incomparabile ca vanzari pe piata est-europeana

Pe piata din Europa Centrala si de est pe primul loc se afla in continuare Skoda cu 15,1% din piata, pe locul secund Dacia, cu 10,6%, iar pe trei, Renault, cu 8,4%. In top 5 urmeaza Opel (7,1%) si Volkswagen (6,5%). In Romania modelul Logan este lider detasat cu 88.275 unitati vandute in decursul anului 2005. In luna ianuarie a acestui an ultimul model Dacia a ajuns in garajele a 4.036 de romani. Prin comparatie, anul trecut Hyundai a vandut numai 4.036 de masini in Romania, iar in ianuarie 2006 doar 301 unitati. Modelul Accent a fost vandut in 1.815 unitati.

Hyundai, un plus evident la dotari standard

Modelul de baza al Hyundai Accent este "Accent 1.3". Printre dotarile standard , producatorul coreean enumera servodirectie, geamuri electrice, inchidere centralizata, casetofon, proiectoare de ceata si altele.

La toate acestea se ataseaza un motor de 1,3 litri care dezvolta 85 de cai putere cu un consum mediu de 6 litri pe suta de kilometri Logan Ambiance ne imbie cu airbag numai la sofer, jante de 15 toli si , "indispensabilele", geamuri colorate. Ambiance beneficiaza de un motor de 1,4 litri pe benzina cu un consum mediu de aproape 8 litri la suta de kilometri.

Pretul, asul din maneca Loganului

Modelul Ambiance, produs de Dacia se comercializeaza la aproximativ 5.800 de euro. Lasand la o parte absenta aproape totala a optiunilor, din acest punct de vedere Logan nu poate fi concurat de nici o alta masina. Un alt avantaj pentru Dacia il constituie sistemele foarte avantajoase de achizitionare in leasing. Accentul de 1,3 litri costa , fara taxe, 6.890 de euro cea ce il duce, cu tot cu taxe, la aproximativ 11.000 de euro. Surpriza este insa ca Tiriac Auto (principalul dealer Hyundai in Romania) a inceput deja sa comercializeze modelul Accent la preturi fara taxe.

Logan Ambiance

Optiuni:
- airbag sofer
- sistem antidemaraj electronic
- jante de 15 toli
- geamuri colorate
Motorizare:
- Cilindree-1,4 litri
Putere: 75 cai
Acceleratie: 0-100 Km: 14 sec
Consum: 7,3 litri pe 100 KM
Pret: 5.700 euro

Model standard Accent 1.3

Dotari:
- Servodirectie
- Geam electric fata
- Geam electric spate
- Inchidere centralizata
- Vopsea metalizata
- Bancheta rabatabila 1/3 - 2/3
- Garantie motor - 5 ani sau 100.000 Km
- Volan reglabil pe inaltime
- Oglinzi electrice cu incalzire
- Proiectoare ceata
- Ceas digital
- Deschidere portbagaj interior
- Deschidere capacrezervor interior
- Suport pahare fata-spate
- Anvelope 175/70 R13
- Tetiere fata-spate
Motor: Cilindree cmc 1341
Putere: CP 85
Consum:
- 6 litri pe 100 km
Acceleratie: 0-100: 12 sec
Pret: 10.750 euro cu taxe


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.