In ultima luna, Google, cel mai utilizat motor de cautare din lume, a fost prins intr-un iures provocat de deciziile sale luate in privinta activitatii din China precum si de refuzul de a da curs solicitarii Departamentului de Justie al SUA care solicitase o lista a cautarilor pe durata unei saptamani. Ultima acuzatia impotriva companiei americane vine din partea unor ziare locale chineze care sustin ca Google nu ar avea licenta pentru activitatea sa din China

Potrivit publicatiei chineze Beijing News, citata de Reuters, Google nu ar fi obtinut licenta de functionare pentru versiuunea in limba chineza a motorului sau de cautare. Pentru a isi desfasura activitatea pe teritoriul chinez, companiile din domeniul Internetului trebuie sa obtina licenta ICP (Internet Content Provider), care, potrivit mai multor publicatii locale, nu a fost acordata companiei americane.

Ministerul Industriei Informatiei din China, autoritatea care se ocupa de reglementarea activitatii in domeniul Internetului, s-a aratat "ingrijorat" de semnalarile presei locale, si a promis ca va deschide o ancheta in acest caz. Un oficial al ministerului a declarat ca institutia chineza era la curent cu aceasta situatie de mai multa vreme si ca se cauta o solutie de rezolvare.

Citeste si:

Oficiali companiei Google au raspuns imediat acestor acuzatii, printr-un comunicat oficial, in care se sustine faptul ca Google a obtinut licenta de functiionare ICP, Google functionand sub licenta unei companii locale, Ganji.com. Aceasta anomalie este cauzata de politica autoritatilor chineze care nu permit companiilor straine de servicii online sa realizare operatiuni directe in China, acestea fiind obligate sa functioneze sub licenta unei companii locale.

Astfel, investitorii straini devin actionari minoritari in cadrul unor concerne cu companiile locale care isi desfasoara activitatea in domeniul Internetului, sau incheie intelegeri cu acestea din urma prin care ofera suport tehnologic in schimbul unor plati regulate. Google nu este singura companie care procedeaza astfel, Yahoo sau eBay alegand de asemenea aceeasi solutie de compromis pentru a isi desfasura activitatea in China.