Agentia GMP nu va mai face creatie si PR pentru Cosmote. Bugetul de media al operatorului grec se muta la United Media. Grecii formeaza un nou pol de media cu Media Investment.

Lovitura de teatru pe piata de publicitate! Agentia GMP a renuntat, saptamana trecuta, la colaborarea cu puternica retea greceasca Ashley& Holmes. Decizia este cu atat mai surprinzatoare cu cat GMP pierde unul dintre cei mai importanti clienti comerciali pe care i-a avut: operatorul de telefonie mobila Cosmote. Mariajul GMP - Ashley a durat doar trei luni, timp in care s-a lansat serviciul Cosmote pe piata romaneasca. Nasul "mirilor" a fost Bogdan Enoiu, director la McCann-Erickson, care l-a introdus pe Felix Tataru (directorul GMP) celor de la Ahsley, in virtutea relatiei sefului de la McCann cu Makis Seriatos, presedintele retelei grecesti. Seriatos a condus, pana in urma cu cativa ani, reteaua regionala McCann, fiindu-i sef lui Enoiu. La aceasta casnicie cu GMP, Ashley venea cu o zestre tentanta: bugetul de comunicare Cosmote estimat la peste 10 milioane euro in 2006. Strategia si creatia pentru lansarea Cosmote au fost facute de GMP/Ashley, iar bugetul de media a fost administrat de Spoon Media, o agentie de mica anvergura, care lucreaza in stransa colaborare cu GMP.

Felix Tataru, directorul GMP, a declarat pentru Capital ca divortul de Ashley a fost cauzat de "o nepotrivire de caracter": "Am avut o viziune diferita din punct de vedere strategic si creativ pentru lansarea Cosmote. GMP a dorit o strategie aplicata pe piata romaneasca, dar Ashley a vrut sa pastreze strategia corporate." Acum, atentia grecilor se pare ca s-a indreptat catre agentia Cohn&Jansen, cu care s-au purtat deja discutii.

Daca in privinta creatiei planeaza inca misterul, situatia este clarificata in cazul bugetului de media. Cu cateva zile inaintea divortului, a fost lansata United Media Romania, divizia de media a retelei Ashley&Holmes. Cu acest prilej, a fost anuntata si alianta media dintre United si agentia locala Media Investment, firma al carei presedinte si fondator este Zoltan Szigeti, fostul sef al operatiunilor Ogilvy &Mather in Romania pana in 2005. Alianta marcheaza formarea unui important pol de media. Puterea de negociere si cumparare a spatiilor media va fi mult mai mare, avand in vedere bugetele cumulate ale celor doi aliati: aproximativ 15 milioane euro Media Investment si peste 10 milioane United Media.