Hotelul Intercontinental Bucuresti este tinta mai multor investitori straini. Viorel Paunescu, administratorul hotelului, care a refuzat pana acum toate propunerile de preluare, spune ca vanzarea nu se discuta decat in cazul unor oferte consistente.

La inaugurarea hotelului, in mai 1971, autoritatile din turism din acea vreme si-au calcat pe inima cand au decis sa preia ceva de la capitalistii occidentali. Dar pana la urma au decis ca numele hotelului-emblema pentru Bucuresti sa devina Intercontinental, printr-o franciza semnata cu unul dintre "greii" mondiali. "Hotelul a fost construit de o firma romaneasca, Trustul Carpati, iar banii au venit dintr-un credit extern, incheiat pe zece ani. Creditul s-a platit in trei ani si jumatate, atat de bine a mers hotelul", spune Mihai Rajnita, secretarul general al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania. Pana in 1990, hotelul a ramas singurul din tara pe a carui sigla figura numele unui lant international. Anii au trecut, noi nume mari si-au facut loc in Romania, si Intercontinentalul a intrat intr-un con de umbra.

"Fiecare deschidere a unui hotel a fost pentru noi un upercut. Am resimtit din plin deschiderea lui Marriott, ei au dat camere cu 49 de euro, cu 69 de euro... La fel se va resimti si deschiderea hotelului Novotel de pe Calea Victoriei", spune Viorel Paunescu, presedintele consiliului de administratie al Companiei Hoteliere Intercontinental Romania SA (CHIR). In ultimii cinci ani, hotelul a inregistrat pierderi succesive si a functionat doar cu 187 de camere din totalul de 423, restul aflandu-se intr-un indelungat proces de renovare si modernizare. Intercontinentalul este cel mai mare hotel de cinci stele din Bucuresti, ca numar de camere, urmat de Marriott si Howard Johnson. Dar iata ca Interul reintra in centrul atentiei. Mai multe surse din piata vad ca foarte probabila vanzarea sa in acest an, la finele caruia expira franciza Intercontinental. "Anul acesta, ar fi momentul oportun pentru vanzarea hotelului, pentru ca actionarii au o proprietate francizata, cu un nume sonor, iar cumparatorii pot pastra acest nume sau pot semna cu un alt lant hotelier anul viitor", explica Paul Marasoiu, presedintele companiei de consultanta hoteliera Peacock Hotels. Viorel Paunescu e insa destul de evaziv cu privire la tranzactie.

"Avem oferte, vin investitori care au auzit ca se vinde", afirma acesta. El adauga ca de cumpararea hotelului sunt interesate companii hoteliere din Franta, Irlanda sau Arabia Saudita, dar si investitori financiari, cum ar fi Epic Vienna (European Privatization and Investment Corporation). Paunescu, a carui familie detine pachetul majoritar la CHIR, spune ca nu intra in discutie vanzarea hotelului pe o suma "sub 100 de milioane de dolari".