De asemenea, au fost solicitate clarificari cu privire la elementele concrete care au determinat cresterea preturilor", se arata in comunicatul Consiliului Concurentei.
Institutia va monitoriza fluctuatia preturilor la carburanti practicate de societatile distribuitoare, urmarindu-se toate sortotipurile, nivelul oscilatiei preturilor, precum si cauzele care vor determina aceste modificari.
"Se va analiza, in acelasi timp, daca deciziile de crestere a preturilor la carburanti efectuate de societatile active in acest domeniu sunt sau nu determinate de o eventuala intelegere intre aceste societati, incalcandu-se astfel prevederile art. 5 din Legea concurentei nr. 21/1996, care interzice in mod expres astfel de practici.
In situatia depistarii unor indicii referitoare la astfel de practici anticoncurentiale, Consiliul Concurentei va declansa o investigatie pentru solutionarea spetei", mai precizeaza comunicatul.

LukOil: Pai ce, in UE e cartel?

Motivul care a determinat cresterea preturilor la produsele petroliere a fost, in primul rand, pretul mare al petrolului, a declarat, pentru Curierul national, Teodor Chirilescu, director general adjunct al Lukoil Downstream.
"Nu a fost, in nici un caz, vorba despre o intelegere. La noi nu a mers rafinaria in noiembrie, iar in decembrie a trebuit sa importam titei scump.
Abia in ianuarie a mai scazut pretul petrolului, dar extrem de putin, la 42 de dolari barilul de Ural", a precizat Chirilescu.
Directorul Lukoil Downstream a atras atentia si asupra faptului ca transportatorii au trecut de la centi americani la eurocenti, ceea ce a condus la o crestere a preturilor la transport.
"Sa ne gandim putin la faptul ca societatile din Uniunea Europeana au aceleasi preturi de ani de zile. Ce inseamna acest lucru, ca si-au facut cartel?", s-a intrebat Teodor Chirilescu.

Citeste si:

Rompetrol: Piata este acum libera, asa ca tinem cont de pretul titeiului

Dinu Patriciu, presedintele grupului Rompetrol, a precizat ca preturile carburantilor la pompa se vor ajusta saptamanal de acum inainte.
"Pretul la carburanti este dat de nivelul taxarii, care reprezinta 70 la suta din acesta. Restul de 30 la suta nu acopera cheltuielile din activitatea de rafinare, si nici nu asigura necesarul de investitii pentru aducerea produselor la nivelul de calitate solicitat de Uniunea Europeana.

In momentul in care ne calculam noi preturile, astazi, cand piata este libera, vom tine cont de pretul titeiului - si probabil ca preturile la pompa se vor schimba saptamanal - si de nivelul concurentei", a declarat Dinu Patriciu. Omul de afaceri a atras atentia asupra pietei vest-europene, unde, "in cadrul aceleiasi retele, preturile sunt foarte diferite, in functie de zonele in care se gasesc pompele respective". Gheorghe Constantinescu, reprezentantul SNP Petrom, nu a putut fi contactat pentru comentarii pana la inchiderea editiei, aflandu-se intr-o sedinta prelungita.